Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Drugi dzień Targów World Food Warsaw 2014

Targi przygotowane są w formule business to business, czyli jako miejsce, w którym spotkać się mają przedsiębiorcy – sprzedawcy i kupcy branży rolno – spożywczej. Przekrój wystawianych towarów jest niesamowity – od świeżych owoców i warzyw do piwa i wódki.

Znaczącą grupę na tegorocznych targach stanowią wystawcy zagraniczni, proponujący towary charakterystyczne dla swoich regionów, m. in. z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Francji, Grecji, Łotwy Rosji, Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Turcji, Tajlandii czy Malezji.

Dużym zainteresowaniem cieszą się stoiska kuchni azjatyckiej, gdzie na miejscu można spróbować produktów mało znanych na polskim rynku, takich jak choćby smakowe mleko ryżowe czy wodę kokosową. Serca i podniebienia odwiedzających kupuje stoisko firmy RaffeCaffe – importera i dystrybutora produktów ekologicznych i regionalnych z Kalabrii, których także można spróbować.

Męską część odwiedzających interesują szczególnie napoje wysokoprocentowe. Łotewskie piwo o smaku żurawiny czy imbiru z konopią, które niedługo mają trafić na polskie pułki sklepowe, znajdą wielu amatorów.

W stawce firm oferujących świeże owoce i warzywa, silną ekipę wystawców z Polski stanowią producenci jabłek. Na targach prezentuje się kilkanaście grup producenckich. Ze względu na rozpoczynający się dopiero sezon na warzywa, ofert świeżych warzyw z Polski praktycznie nie ma. Nie brakuje natomiast firm z Hiszpanii, Włoch i Grecji.

Tegoroczne targi są świetną okazją do zaprezentowania swoich nowości przez firmy zajmujące się produkcją soków z bezpośredniego tłoczenia. Patrząc na ilość wystawiających się na World Food firm wyraźnie widać jak sektor tego typu soków prężenie się rozwija i jak przybywa firm (będących jednocześnie producentami samych jabłek) produkujących mętne soki owocowe. A oferta niektórych wytwórców rośnie lawinowo. Firma Activ produkująca serię soków Royal Apple wprowadziła ostatnio na rynek smaki: jabłkowo-ananasowy, jabłkowo-gruszkowo-cytrynowy oraz jabłkowo-pomarańczowy. Firma Słoneczna Tłocznia poszła o krok dalej i oprócz soków na bazie jabłek zaczęła produkować soki tylko z owoców cytrusowych: grejpfrutowo-pomarańczowy czy z całej pomarańczy, przy czym cała produkcja odbywa się w Polsce, a importowany jest tylko niezbędny do niej surowiec.

Dużym zainteresowaniem na targach cieszą owoce i przyprawy liofilizowane, czyli suszone przez wymrażane i sublimację z zachowaniem praktycznie 100 proc. naturalnych składników odżywczych. Jeszcze niedawno tego typu produkty dostępne były tylko dla kosmonautów, dziś owoce liofilizowane może kupić każdy, a ich smak i zapach naprawdę nie odbiega daleko od oryginału.

Podobnie jak pierwszego dnia targów, spore oblężenie zwiedzających przeżywa niewielkie i dość niepozorne stoisko firmy Brassica, producenta naturalnie kwaszonej Kapusty Charsznickiej, której każdy chce spróbować.


Jutro ostatni dzień Targów World Food Warsaw 2014. Dla tych którzy jeszcze się tam nie wybrali, a chcieliby wzbogacić swoją ofertę o oryginalne, wartościowe produkty z różnych stron świata, to ostatnia okazja by uczynić to pod jednym dachem.


 

FOTORELACJA - owocowo-warzywny akcent na WORLD FOOD WARSAW 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE