Wczoraj ruszyły targi World Food Warsaw 2014
2014-04-10 10:59
Polska edycja targów World Food organizowana jest przez firmę Lentewenc po raz pierwszy. Od 9 do 11 kwietnia na terenie warszawskiego Centrum EXPO XXI swoje produkty i usługi przedstawiają 92 firmy z branży spożywczej.
Dla odwiedzających zorganizowano prezentacje i wykłady. Pierwszego dnia mogliśmy poznać "Polskie hity eksportowe". Wystąpienia w tym temacie zaprezentowały: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencja Rynku Rolnego oraz Związek Sadowników RP. Agencja Rynku Rolnego zorganizowała panel "Przezorny zawsze ubezpieczony!", a Ewelina Słowińska z firmy Pomm co' opowiedziała, "jak sprzedawać do Francji".
Wśród wystawców jest wiele firm i instytucji zagranicznych, jak np. Agencja Rozwoju Inwestycji Łotwy czy grupa producencka owoców i warzyw z Rumunii. Są też firmy, które chcą zaistnieć na naszym rynku.
- Jesteśmy zainteresowani wejściem na polski rynek, chętnie nawiążemy współpracę z sieciami handlowymi - mówi Katarzyna Karagouni z greckiej firmy Delkof. - Zajmujemy się przetwarzaniem brzoskwiń i moreli. Promujemy tu produkty pod marką Perfect Peach - dodaje przedstawicielka greckiej firmy.
Na targach można spotkać też firmy zagraniczne, które już są na naszym rynku.
- Jesteśmy grupą producentów z Włoch. Produkujemy konwencjonalne oraz organiczne owoce i warzywa - przedstawia swoje stoisko Finell Vincenzo z Frutti Felici. - W danej chwili w Polsce sprzedajemy owoce do grupy Auchan. A na tych targach chcielibyśmy znaleźć klientów na organiczne owoce - dodaje.
Widoczną grupą na targach są producenci warzyw i owoców, zwłaszcza jabłek.
- Pokazujemy nasz główny produkt, czyli jabłka deserowe - mówi Waldemar Pliszek, przedstawiciel Grupy Konary. - Nasza grupa produkuje 10 tys. ton jabłek rocznie i składa się z 68 producentów. Na World Food szukamy kontaktów z sieciami krajowymi - dodaje.
Natomiast inni producenci jabłek, firma Top Sad i grupa producentów Viktoria poszukują odbiorców krajowych i zagranicznych.
Na World Food Warsaw można zauważyć, że producenci jabłek, oprócz samych owoców pokazują także przetwory i soki, które z nich produkują.
- Oprócz jabłek, promujemy także chrupki z tych owoców – mówi Irena Gzik z Eurosadu.
- Zależy nam na zbycie krajowym jak i zagranicznym, naszym głównym celem jest systematyczna współpraca - mówi Urszula Bryk z grupy producentów Owoc Sandomierski. - Prezentujemy tu jabłka oraz soki z tych owoców. Uprawiamy ponad 100 ha sadów - dodaje.
Dużym powodzeniem cieszą się degustacje produktów, szczególnie soków.
- Promujemy soki Royal Apple bez dodatków wody, tłoczone na zimno. Przechodzą wyłącznie delikatny proces pasteryzacji - mówi Sylwia Maksym, przedstawicielka firmy Activ. - Już teraz nasze soki można kupić w wielu sieciach handlowych, np. Auchan, Piotr i Paweł czy E.Leclerc. A na targach widzimy odbiorców zagranicznych.
- Przyjechaliśmy, by na tych targach promować markę - mówi Piotr Gniadzik, wiceprezes Big Brands Group. - Na naszym stoisku prezentujemy m.in. sok tłoczony na zimno bez konserwantów i dodatków cukru pod marką Apple Delice. Jest on produkowany z jabłek grójeckich z regionu chronionego przez UE. Już teraz naszego soku można skosztować w wielu hotelach, m.in. w sieci Westin - dodaje Gniadzik.
Powodzeniem cieszyło się też stanowisko z kiszoną kapustą. - Nasza kapusta jest naturalnie kiszona, bez żadnych dodatków. Możną kupić ją w wielu lokalnych polskich sklepach. Na targach chcielibyśmy nawiązać kontakty z zagranicznymi podmiotami - mówi Urszula Nobis z firmy Brassica, producenta "Kapusty Charsznickiej".
Wejście na targi jest bezpłatne po dokonaniu rejestracji na miejscu lub na stronie worldfood.pl.
Dla odwiedzających zorganizowano prezentacje i wykłady. Pierwszego dnia mogliśmy poznać "Polskie hity eksportowe". Wystąpienia w tym temacie zaprezentowały: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencja Rynku Rolnego oraz Związek Sadowników RP. Agencja Rynku Rolnego zorganizowała panel "Przezorny zawsze ubezpieczony!", a Ewelina Słowińska z firmy Pomm co' opowiedziała, "jak sprzedawać do Francji".
Wśród wystawców jest wiele firm i instytucji zagranicznych, jak np. Agencja Rozwoju Inwestycji Łotwy czy grupa producencka owoców i warzyw z Rumunii. Są też firmy, które chcą zaistnieć na naszym rynku.
- Jesteśmy zainteresowani wejściem na polski rynek, chętnie nawiążemy współpracę z sieciami handlowymi - mówi Katarzyna Karagouni z greckiej firmy Delkof. - Zajmujemy się przetwarzaniem brzoskwiń i moreli. Promujemy tu produkty pod marką Perfect Peach - dodaje przedstawicielka greckiej firmy.
Na targach można spotkać też firmy zagraniczne, które już są na naszym rynku.
- Jesteśmy grupą producentów z Włoch. Produkujemy konwencjonalne oraz organiczne owoce i warzywa - przedstawia swoje stoisko Finell Vincenzo z Frutti Felici. - W danej chwili w Polsce sprzedajemy owoce do grupy Auchan. A na tych targach chcielibyśmy znaleźć klientów na organiczne owoce - dodaje.
Widoczną grupą na targach są producenci warzyw i owoców, zwłaszcza jabłek.
- Pokazujemy nasz główny produkt, czyli jabłka deserowe - mówi Waldemar Pliszek, przedstawiciel Grupy Konary. - Nasza grupa produkuje 10 tys. ton jabłek rocznie i składa się z 68 producentów. Na World Food szukamy kontaktów z sieciami krajowymi - dodaje.
Natomiast inni producenci jabłek, firma Top Sad i grupa producentów Viktoria poszukują odbiorców krajowych i zagranicznych.
Na World Food Warsaw można zauważyć, że producenci jabłek, oprócz samych owoców pokazują także przetwory i soki, które z nich produkują.
- Oprócz jabłek, promujemy także chrupki z tych owoców – mówi Irena Gzik z Eurosadu.
- Zależy nam na zbycie krajowym jak i zagranicznym, naszym głównym celem jest systematyczna współpraca - mówi Urszula Bryk z grupy producentów Owoc Sandomierski. - Prezentujemy tu jabłka oraz soki z tych owoców. Uprawiamy ponad 100 ha sadów - dodaje.
Dużym powodzeniem cieszą się degustacje produktów, szczególnie soków.
- Promujemy soki Royal Apple bez dodatków wody, tłoczone na zimno. Przechodzą wyłącznie delikatny proces pasteryzacji - mówi Sylwia Maksym, przedstawicielka firmy Activ. - Już teraz nasze soki można kupić w wielu sieciach handlowych, np. Auchan, Piotr i Paweł czy E.Leclerc. A na targach widzimy odbiorców zagranicznych.
- Przyjechaliśmy, by na tych targach promować markę - mówi Piotr Gniadzik, wiceprezes Big Brands Group. - Na naszym stoisku prezentujemy m.in. sok tłoczony na zimno bez konserwantów i dodatków cukru pod marką Apple Delice. Jest on produkowany z jabłek grójeckich z regionu chronionego przez UE. Już teraz naszego soku można skosztować w wielu hotelach, m.in. w sieci Westin - dodaje Gniadzik.
Powodzeniem cieszyło się też stanowisko z kiszoną kapustą. - Nasza kapusta jest naturalnie kiszona, bez żadnych dodatków. Możną kupić ją w wielu lokalnych polskich sklepach. Na targach chcielibyśmy nawiązać kontakty z zagranicznymi podmiotami - mówi Urszula Nobis z firmy Brassica, producenta "Kapusty Charsznickiej".
Wejście na targi jest bezpłatne po dokonaniu rejestracji na miejscu lub na stronie worldfood.pl.
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE
Konferencja prasowa przed Targami World Food
2014-04-03 08:00
W dniach 9 – 11.04.2014 roku odbędą się pierwsze Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów World Food Warsaw. Natomiast 3 kwietnia miała miejsce konferencja prasowa, której zadaniem było przybliżenie mediom idei i tematyki tych targów.
czytaj dalej