Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

„Pomidory dobre z natury” - 3 letni program promocji pomidorów

Polska w czołówce producentów w Europie.

WedługInstytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej PIB w Warszawie oraz doktora Michała Trzęsowskiego z Uniwersytet Przyrodniczego w Poznaniu Polska jest piątym producentem pomidorów w Europie. Wg SPPiOPO prawie osiemdziesiąt procent produkcji jest sprzedawanena polskim rynku, a pozostałe dwadzieścia procent stanowi eksport. Głównymi odbiorcami polskich pomidorów były dotychczas: Rosja, Ukraina, Białoruś, Czechy, Niemcy i Wielka Brytania. Spośród tych sześciu krajów pięćdziesiąt procent eksportu do momentu wprowadzenia embargo przypadało na Rosję. W połączeniu z Ukrainą i Białorusią sięgał onsiedemdziesięciu pięciu procent.

Obecnie Rosja wraz z Niemcami to dwaj najwięksi importerzy pomidorów w Europie, a sąsiedztwo obu krajów stanowi dla Polski duży potencjał rozwoju eksportu tych warzyw. W latach 2005 – 2013 zanotowano dużą dynamikę importu pomidorów na rynek rosyjski, który wzrósł z 351,8 tysięcy ton do 852,5 tysięcy ton, osiągając według danych Factsheet Russia wartość 1101,8 mln USD.[1]

Projekt „Pomidory dobre z natury”          

Programpopularyzujący spożycie pomidorów będzie mieć charakter informacyjno
-promocyjny. Projekt będzie promowany w mediach zarówno za pośrednictwem Internetu, prasy jak i telewizji. Dodatkowym wsparciem będzie kampania internetowa i PR-owa, działania directmailingowe, współpraca z blogerami oraz eventy: akcje w punktach sprzedaży i placówkach oświatowych oraz udział w targach.Większość działań będzie realizowana na rynku polskim, na który przeznaczono osiemdziesiąt procent budżetu kampanii wynoszącego ponad 3 mln Euro. Pozostałe dwadzieścia procent jest dedykowane rynkowi niemieckiemu. Głównym celem projektujest wzrost świadomości zdrowotnych właściwości pomidorów iich wartości odżywczej, a także zwiększenie ich spożycia na rynku polskim i niemieckim oraz promocja zdrowej diety.

- Pomyślna realizacja kampanii jest dla nas niezwykle istotna i liczymy, że uda nam się trafić z przekazem do dużej liczby konsumentów. Kluczowe są dla nas przede wszystkim te działania, które na szeroką skalę pokażą jak ważne jest jedzenie warzyw, a z pomidorów uczynią filar zdrowej, zbilansowanej diety i świadomego stylu życia - wyjaśnia Maciej Mularski, Prezes  SPPiOPO.

 

Samo zdrowie w pomidorze

W projekt zostaną zaangażowani eksperci do spraw żywienia, którzy uświadomią konsumentom liczne walory pomidorów. Nie każdy wie, że owoc pomidora ważący około stu osiemdziesięciu gramów, aż w sześćdziesięciu procentach pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, natomiast wdwudziestu pięciu procentach na witaminę E. Pomidor zawiera również beta-karoten, witaminy z grupy B oraz składniki mineralne takie jakpotas, wapń, magnez, żelazo, mangan i kobalt.Kampania przybliży konsumentom wszystkiezalety zdrowotne i smakowe codziennego spożywania pomidorów, zaprezentuje pomidory jako element zbilansowanej diety oraz składnik bazowy smacznej kuchni, ponadto przedstawi zakres oferty tych warzyw oraz informacje na temat jakości i bezpieczeństwa pomidorów pochodzących z UE.

Program przeszedł pozytywną weryfikację na szczeblu krajowym i został przekazany do oceny do Komisji Europejskiej. W przypadku wydania przez KE pozytywnej decyzji akceptującej program, początek akcji zaplanowano na luty 2016 r.

Finansowanie projektu jest przewidziane z budżetu Unii Europejskiej, Polski i samego Stowarzyszenia.

***

 

Informacje o SPPiOPO:

Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami z siedzibą w Krakowie powstało w 2012 roku w odpowiedzi na dynamiczną sytuację na rynku owoców i warzyw, w szczególności pomidorów i ogórków. Celem wspólnego i zdecydowanego działania środowiska producentów warzyw szklarniowych jest przeciwstawianie się trudnościom i wykorzystanie istniejących szans osób działających na rynku owoców i warzyw. Prezesem Stowarzyszenia jest Maciej Mularski.



[1] „Znaczenie rynku rosyjskiego i WNP w polskim eksporcie pomidorów i ogórków”, dr Michał Trzęsowski, Katedra Ekonomii, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, opracowanie dla SPPiOPO

Zobacz więcej: Pomidory

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE