Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hiszpania – zaczyna się kampania zbioru cytryn

Hiszpańska kampania cytrynowa 2020/2021 oficjalnie rozpoczęła się zbiorami pierwszych owoców odmian Fino i Primafiori, które po odpowiednim procesie dojrzewania trafią na rynek pod koniec września i na początku października.

Plony cytryn Fino będą o 14 procent większe niż w poprzednim sezonie - wynika z prognoz Ailimpo potwierdzonych oficjalnymi danymi Ministerstwa Rolnictwa i Regionów Autonomicznych, w których produkt jest uprawiany. Kampania rozpoczyna się ze średnią ceną wynoszącą 0,57 euro za kilogram na początku w przypadku cytryn handlowych o kalibrze ponad 58 milimetrów.

O ile na początku zeszłorocznego sezonu rozmiary były przeważnie małe, o tyle tegoroczne dobre warunki pogodowe umożliwiły rozpoczęcie zbiorów od optymalnych rozmiarów. Ogólnie oczekuje się, że większa część produkcji będzie nadawana do sprzedaży.

„Rozpoczęliśmy tę nową kampanię z bardzo dobrymi perspektywami, ale z ostrożnością, ponieważ sytuacja COVID-19 generuje wiele niepewności na wszystkich poziomach” - mówi José Antonio García, dyrektor Alimpo.

„Od marca do maja nastąpił spektakularny wzrost zapotrzebowania na cytryny w wyniku roli, jaką uważa się, że witamina C odgrywa w zapobieganiu grypie. Z czasem popyt zwolnił.

Zobaczymy, jak od teraz zareaguje konsument i jaki wpływ będzie miała pogoda na Europę. Na początku kryzysu zdrowotnego kanał HoReCa, który stanowi istotną część sprzedaży cytryn, został całkowicie utracony. Chociaż poziomy sprzed pandemii nie zostały jeszcze odzyskane, spodziewamy się, że utrata tej sprzedaży pociągnie za sobą wzrost konsumpcji gospodarstw domowych”- mówi José Antonio García.

Argentyna zakończyła wcześniej kampanię eksportową cytryny do Europy z powodu problemów fitosanitarnych, a zapasy cytryny w RPA już się wyczerpują. „Oczekuje się, że zapasy z półkuli południowej zostaną wyprzedane w pierwszym tygodniu października, więc znajdziemy dość pusty rynek. Wydaje się również, że w tym roku zbiory w Turcji będą mniejsze, co przełoży się na większy popyt na cytryny drugiej klasy na rynkach Europy Wschodniej. Jednak zachowujemy ostrożność”- mówi dyrektor Ailimpo.

9 października rusza współfinansowana ze środków UE kampania promująca spożycie cytryn w Hiszpanii. Akcje promocyjne będą realizowane do końca 2022 roku w Hiszpanii, Francji i Niemczech, a także w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE