Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Sukces Pink Lady

2010-09-10 00:00
W minionym sezonie 2009/2010 sprzedaż jabłek klubowej odmiany Pink Lady wzrosła o 32 proc. do 107,5 tys. ton w porównaniu z sezonem 2008/2009. Czynnikami, które zadecydował o sukcesie sprzedażowym Pink Lady były m.in. dobra jakość owoców, rosnące zaangażowanie importerów i dystrybutorów, efektywna i innowacyjna kampania marketingowa, w tym nowa kampania reklamowa w telewizji. To wszystko przyczyniło się do pełnej satysfakcji 2 800 producentów uprawiających jabłka tej odmiany.

Największym rynkiem dla jabłek Pink Lady są Niemcy, gdzie w minionym sezonie zanotowano wzrost sprzedaży o 29 proc. Kolejnymi rynkami pod względem wielkości sprzedaży Pink Lady są Francja i Wielka Brytania. W obu tych krajach sprzedaż wzrosła o 17 proc. Następne w kolejności są Włochy (+27 proc.), Dania (+21 proc.), Belgia (+33 proc.), Norwegia (+54 proc.), Irlandia (+130 proc.), Hiszpania (+60 proc.).

Jeśli chodzi o eksport poza UE, największym odbiorcą jest Rosja, do której w minionym sezonie trafiło 36 proc. wyeksportowanych jabłek odmiany Pink Lady. Innymi obiecującymi rynkami są Izrael (24 proc), Europa wschodnia (15 proc.), Zjednoczone Emiraty Arabskie (6 proc.) i Singapur (4 proc.)

Źródło: fresh-market.pl (kz), na podstawie greenmed.eu

Zapraszamy do dyskusji na forum fresh-market.pl

Zobacz więcej: Jabłka

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem