Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

VI. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE ZNAKOWANIA - SAŁATA

0000-00-00 00:00

Na każdym opakowaniu należy umieścić następujące informacje, zgrupowane na tej samej stronie, naniesione w sposób czytelny, trwały oraz widoczny z zewnątrz. Każde opakowanie powinno zawierać wymagane oznakowanie, zgrupowane na tej samej stronie, wykonane czytelnymi i trwałymi literami, widocznymi z zewnątrz. Znakowanie może być bezpośrednio wydrukowane na opakowaniu lub może być wydrukowane na trwale przytwierdzonej etykiecie. A. Cechy identyfikacyjne Pakujący i/lub wysyłający: nazwa i adres lub urzędowo ustanowiony lub zaakceptowany kod firmowy. Jednakże w przypadku kiedy kod firmowy jest użyty, odnośnik "pakujący i/lub wysyłający" (lub odpowiedni skrót) muszą być zaznaczone w ścisłym powiązaniu z kodem firmowym. Pakujący jest to osoba lub firma odpowiedzialna za pakowanie sałaty. Nie oznacza to jednak personelu, który aktualnie realizuje prace i który jest odpowiedzialny tylko przed kierownictwem. Kod firmowy nie jest znakiem handlowym, ale urzędowo kontrolowanym sposobem identyfikacji w celu uniknięcia pomyłek przy rozpoznawaniu odpowiedzialnej osoby lub firmy. Opakowanie powinno być tak oznakowane, aby umożliwić identyfikację firmy lub osoby odpowiedzialnej za pakowanie. Jednakże wysyłający dobrowolnie może wziąć na siebie odpowiedzialność wobec służb kontrolnych i w takim wypadku identyfikacja pakującego na zasadach określonych powyżej nie jest konieczna. B. Nazwa produktu "Sałata", "sałata masłowa", "batawia", "sałata lodowa", "sałata rzymska", "sałata listkowa" (lub np. jeśli stosowne "sałata liść dębu", "sałata Lollo bionda", "sałata Lollo rossa", "endywia kędzierzawa", "endywia szerokolistna (batawia)" lub inne odpowiedniki jeśli zawartość nie jest widoczna z zewnątrz Podanie nazwy jest obowiązkowe tylko w wypadku takiego opakowania, w którym sałaty lub endywie nie są widoczne z zewnątrz. Jeśli stosowne "sałata Little gem" lub inny odpowiednik Jeśli stosowne napis "z uprawy pod osłonami" lub inny odpowiednik Jeśli sałaty lub endywie były uprawiane pod osłonami podanie informacji na ten temat jest obowiązkowe. Nazwa odmiany (nieobowiązkowo) Jeśli razem pakowane są różne rodzaje sałat i endywii: Napis "sałaty mieszane" lub wymienione wszystkie rodzaje i jeśli zawartość nie jest widoczna z zewnątrz wymieniona ilość sztuk każdego rodzaju. C. Pochodzenie produktu Kraj pochodzenia i nieobowiązkowo rejon uprawy lub nazwa krajowa, regionalna lub lokalna Znakowanie powinno uwzględniać kraj pochodzenia tzn. kraj, w którym sałaty zostały wyprodukowane np. Polska, Niemcy. D. Charakterystyka jakości handlowej Klasa Wielkość, określona minimalną masą lub liczba sztuk Masa netto (nieobowiązkowo) Podanie klasy i wielkości jest obowiązkowe. E. Znak urzędowej kontroli jakości (nieobowiązkowo) Nazwa Producentaul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX     KLASA I      ILOŚĆ SZTUK: 8 PRODUKT POLSKI Przykład oznakowania opakowania - sałata klasy I widoczna z zewnątrz Nazwa Producentaul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX SAŁATA LODOWA    KLASA I    ILOŚĆ SZTUK: 10 PRODUKT POLSKI Przykład oznakowania opakowania - sałata lodowa klasy I niewidoczna z zewnątrz Nazwa Producentaul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX SAŁATA(uprawa szklarniowa)     KLASA I      ILOŚĆ SZTUK: 20 PRODUKT POLSKI Przykład oznakowania opakowania - sałata klasy I szklarniowa niewidoczna z zewnątrz

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem