Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Hiszpania – wysoki popyt na brokuły

Początek hiszpańskiej  jesienno – zimowej kampanii brokułów miał niestabilny początek w zakresie produkcji. Powodem tego były opady deszczu generalnie zimna aura we wrześniu i październiku. Pogoda odbiła się negatywnie na produkcji brokułów, która koncentruje się w regionie Murcji. Generalnie jednak sezon tych warzyw powinien być bardziej regularny niż w rok temu, bez żadnych znaczących szczytów produkcyjnych (które zachwiałyby cenami – przyp. red. fresh-market.pl).

"Deszcze spowodowały spadek wolumenu produkcji na początku sezonu, ale spodziewamy się, że sytuacja wróci do normy od połowy grudnia", wyjaśnia Sebastián Aguilar, dyrektor handlowy firmy Campo de Lorca z Murcji, która spodziewa się sprzedać okołożu 50 000 ton brokułów; wielkość podobną do tej w poprzednim sezonie.

Główną konsekwencją złej pogody jest utrata jakości. "To jest coś, z czym radzimy sobie poprzez surowe kryteria selekcji na polu i magazynie, aby zapobiec problemom w miejscu docelowym", mówi eksporter.

W każdym razie rynek brokułów cieszy się dobrą kondycją dzięki zwiększonemu popytowi. "Popyt krajowy i zagraniczny na brokuły jest dobry od września, co nie zdarza się często. Wynika to z faktu, że lokalna produkcja w krajach Europy została również dotknięte przez złą pogodę w okresie letnim, co doprowadziło do niezwykłego wzrostu popytu", mówi Sebastián Aguilar.

Najważniejszym rynkiem dla Campo de Lorca są Niemcy, a następnie Hiszpania, kraje skandynawskie, Bliski Wschód, Europa Środkowa, kraje wschodnie i Kanada. Firma z Murcji pakuje tradycyjne brokuły pod trzema markami: Cricket, Aura i La Chistera oraz brokuły organiczne pod marką BROSA.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE