Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Indie – fakty i mity o rynku jabłek

Indie są najważniejszym rynkiem dla wszystkich krajów eksportujących jabłka, ponieważ kraj ten sprowadza rocznie około 300 tys. ton świeżych jabłek, a wolumen tego importu szybko rośnie. Indie są już jednym z czterech największych importerów jabłek na świecie, ale niewielu faktycznie rozumie, jak działa ten rynek i jakie czynniki na niego wpływają.

Eksperci EastFruit postanowili wypełnić tę lukę i porozmawiać o najbardziej nietypowych faktach i najczęstszych nieporozumieniach na temat rynku jabłek w Indiach. Mamy nadzieję, że informacje te pomogą z powodzeniem eksportować jabłka na rynek indyjski, zwłaszcza że Ukraina z dnia na dzień oczekuje na oficjalne otwarcie indyjskiego rynku jabłek.

Błędne przekonanie nr 1 - jabłko to drogi egzotyczny owoc, dostępny tylko dla bogatych.

Rzeczywiście Indie są czasami nazywane „owocowym koszem świata”, ze względu na dostępność ogromnego asortymentu owoców. Jednak jabłko jest spożywane w Indiach od czasów starożytnych i jest to tak samo powszechne i standardowe codzienne jedzenie jak mango, banan, winogrona stołowe, guawa, liczi, papaja, pomarańcza, arbuz i zapota. Dlatego zarówno bogaci, jak i biedni Hindusi regularnie kupują jabłka, choć w różnych cenach i różnej jakości, ponieważ asortyment jabłek w Indiach jest bardzo duży.

Błędne przekonanie nr 2 - jabłko nie rośnie w Indiach, ponieważ jest tam za gorąco.

Po tym, jak dowiedzieliśmy się, że jabłko to tradycyjny produkt dla Indii, możemy się domyślić, że faktycznie rośnie w tym kraju. Co więcej, według niektórych szacunków, Indie są nawet jednym z pięciu największych światowych producentów jabłek i uprawiają 2-3 razy więcej jabłek niż cała Ukraina! Rzeczywiście, w Indiach istnieją północne górzyste i pagórkowate stany, w których istnieją strefy agroklimatyczne, idealne do uzyskania wysokiej jakości plonów jabłek. Ogółem w Indiach uprawia się rocznie od 2,1 do 2,9 mln ton jabłek, a powierzchnię sadów jabłkowych szacuje się na 330 tys. ha. Główna produkcja koncentruje się w stanach Dżammu, Kaszmiru, Himachal Pradesh (HP) i Uttarakhand. Mniejsze ilości jabłek są uprawiane w stanach Arunachal Pradesh, Nagaland, Meghalaya, Manipur i Sikkim.

Błędne przekonanie nr 3 - w Indiach jest gorąco, więc jabłko sprzedawane jest głównie w supermarketach i sklepach z lodówkami.

W rzeczywistości sytuacja jest dokładnie odwrotna - większość jabłek jest sprzedawana w handlu ulicznym. Dlatego jeśli sprzedajesz jabłko do Indii, jego twardość musi być na odpowiednim poziomie, nawet po dostawie, w przeciwnym razie po prostu nie będą mieli czasu na jego sprzedaż. Wynika to również z preferencji odmian jabłek w tym kraju.

Błędne przekonanie nr 4 - Konsumenci w Indiach wolą jabłko małego kalibru, ponieważ owoc tej wielkości jest wygodniejszy do spożycia.

Byłoby to prawdą w niektórych krajach, ale w Indiach powód jest zupełnie inny. Jabłko, podobnie jak inne owoce, jest tradycyjnie sprzedawane indywidualnie, a cena ustalana jest za jedno jabłko. Dlatego sprzedawcy bardziej opłaca się kupować małe kalibry jabłek, ponieważ po prostu może na nich zarobić więcej pieniędzy. Dlaczego jabłka sprzedawane są indywidualnie w Indiach? Jest wiele powodów, ale głównym z nich jest to, że nie wszyscy sprzedawcy mają wagi i nie wszystkim można ufać. A ilość jest bardziej obiektywnym wskaźnikiem.

Błędne przekonanie nr 5 - konsumenci w Indiach wolą lśniące jabłko, dlatego lepiej jest pokryć je woskiem w przypadku dostaw do tego kraju, jak robią to eksporterzy z USA.

Wielu widziało sprzedawców jabłek w Indiach pocierających powlekane woskiem amerykańskie owoce, aby lśniło, przyciągając konsumentów. W rzeczywistości jednak w ostatnich latach konsumenci woleli niewoskowane jabłko, ponieważ woskowany owoc jest uważany za nienaturalny. W ostatnich latach konsumenci zaczęli zwracać na to uwagę, a wielu importerów woli teraz jabłko bez wosku.

Błędne przekonanie nr 6 - W Indiach sprzedawane są głównie odmiany czerwonych jabłek, ponieważ mają ładny wygląd, podobnie jak inne owoce egzotyczne. Dlatego odmiany zielone i żółte nie są interesujące dla konsumentów.

W rzeczywistości nie jest to do końca prawda. Hindusi wolą słodkie owoce, i to jest główny powód - wierzą, że zielone i żółte jabłko nie może być tak słodkie jak czerwone. Ale co z Golden Delicious, który może być bardzo słodki? Tak, ale jest inny problem z tą odmianą - Golden psuje się bardzo szybko w ciepłym klimacie i staje się miękki i nie soczysty. Dlatego praktycznie nie jest tam sprzedawany.

Błędne przekonanie nr 7 - w Indiach konsumenci tradycyjnie preferują tylko jedną odmianę jabłek - Red Delicious.

W rzeczywistości ta odmiana jabłek była bardzo popularna w Indiach, ale teraz szybko traci popularność. Zastępuje ją odmiana Gala. Konsumentom w Indiach nie podoba się fakt, że miąższ jabłka Red Delicious i jego sportów, takich jak Red Chief, jest ziarnisty. Bardziej jednolity i soczysty miąższ Gali bardziej przypadł do gustu konsumentom w Indiach.

Teraz zajmiemy się interesującymi faktami dotyczącymi rynku jabłek w Indiach.

Fakt nr 1 - Konsumenci w Indiach wolą wydłużone jabłko. Dlatego okrągłe odmiany nie są tutaj zbyt popularne.

Fakt nr 2 - Lepiej jest dostarczyć ukraińskie jabłko do Indii nie bezpośrednio po zbiorach, ale po tym, jak leżało przez 3-4 miesiące w magazynie. Powód jest banalny - jędrność jabłka po przechowywaniu w komorach (CA, ULO, DCA) i potraktowaniu go za pomocą 1-MCP pozostaje wysoka, a jego soczystość nie pogarsza się, gdy ilość cukrów nadal rośnie. Dlatego jabłko dostarczone w okresie styczeń-kwiecień będzie słodsze. Dla importerów z Indii jest to ważny wskaźnik, ponieważ cenią sobie swoją reputację wśród konsumentów. Kolejny powód opisano poniżej.

Fakt nr 3 - Sezon masowego importu jabłek do Indii trwa od marca do lipca włącznie. Od sierpnia do grudnia wielkość przywozu pozostaje bardzo niska ze względu na obecność dużych ilości własnego niedrogiego jabłka. Nawiasem mówiąc, wraz z rozwojem własnej infrastruktury do przechowywania jabłek i podnoszenia poziomu technologicznego sadowników w Indiach, ten sezon może się rozszerzyć.

Fakt nr 4 - Wzrost konsumpcji jabłek i ich import do Indii w ostatnich latach wynika nie tylko ze wzrostu dochodów i liczby ludności, ale przede wszystkim z opieki zdrowotnej. Jabłko uważane jest za zdrowsze niż inne owoce egzotyczne.

Fakt nr 5 - Chiny nie dostarczają jabłka do Indii od ponad dwóch lat - od czerwca 2017 roku ze względu na regularne wykrywanie organizmów kwarantannowych w dostawach chińskich jabłek. Jednak sytuacja może się wkrótce zmienić, ponieważ Indie już zgodziły się przeprowadzić dodatkowe kontrole systemu bezpieczeństwa jabłek z Chin, a kraje są w trakcie negocjacji.

Fakt nr 6 - Wojna handlowa między Indiami a USA negatywnie wpłynęła na dostawy jabłek, ale USA pozostały głównym dostawcą. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2019 roku Indie sprowadziły ze Stanów Zjednoczonych tylko 50 tys. ton jabłek, podczas gdy rok wcześniej import w tym okresie osiągnął 140 tys. ton. Zyskali na tym dostawcy jabłek z Włoch, zwiększając dostawy ponad 15 razy - do 46 tys. ton. Bardzo silnie wzrósł również import jabłek do Indii z Polski i Turcji.

Ekonomista z działu inwestycji Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), Andrij Jarmak, uważa, że ​​Indie mogą stać się dobrym rynkiem dla jabłek z Ukrainy. „Preferowanie przez indyjskich konsumentów soczystego, twardego, dobrze pokolorowanego jabłka małego kalibru, a także skonsolidowanego i dobrze zorganizowanego rynku importu jabłek w tym kraju, stanowi doskonałą okazję do rozszerzenia podaży tych owoców o te z Ukrainy. Większe kalibry jabłek można dostarczyć do UE i na Bliski Wschód, a mniejsze kalibry do Indii i na przykład Bangladeszu. Jednocześnie ceny jabłek, które importerzy z Indii są skłonni zapłacić, są bardzo atrakcyjne dla ukraińskich sadowników i eksporterów. Nawet jeśli spory handlowe ze Stanami Zjednoczonymi zostaną rozwiązane i pojawi się możliwość dostarczenia jabłka z Chin do Indii, Ukraina będzie miała na tym rynku swoją niszę, ponieważ ukraińskie jabłko zawsze będzie preferowane pod względem smaku, koloru twardości i soczystości względem jabłka z Polski ”- mówi Andrij Jarmak.

Jednocześnie zauważa, że ​​w tej chwili kwestia dostępu Ukrainy do indyjskiego rynku jabłek nie została jeszcze rozwiązana. „Niestety, nasze właściwe organy nie mogą jeszcze otrzymać odpowiedzi od właściwych organów z Indii, mimo że Ukraina od dawna zakończyła, a nawet przekroczyła liczbę próbnych dostaw jabłek do tego kraju. Według naszych informacji właściwe organy Indii nie miały żadnych skarg na bezpieczeństwo ukraińskich jabłek, ale nie spieszą się z wydaniem stałego zezwolenia na import ukraińskich jabłek ”- zauważa ekspert FAO.

Według jego prognoz, co roku Ukraina będzie w stanie dostarczyć do Indii do 20 tys. ton jabłek, jeśli jej produkcja będzie nadal rosła. Na razie jednak, biorąc pod uwagę obecną wielkość produkcji jabłek na Ukrainie, trudno liczyć na eksport ponad 5-7 tysięcy ton jabłek na ten rynek w sezonie.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE