Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Korzystaj z serwisu bez ograniczeń - porównuj szczegółowe ceny, czytaj pełne artykuły!

Wykup abonament

Prezes UOKiK: Biedronka masowo naruszała prawa konsumentów

2020-08-11 22:24

Przypomnijmy, UOKiK nałożył na Biedronkę 115 mln zł kary za nieprawidłowe uwidacznianie cen. Sieć uważa decyzję urzędu za niezasłużoną i nieuczciwą. Firma zamierza się odwoływać. - Biorąc pod uwagę skalę działalności naszej sieci – ponad 3 tys. sklepów, blisko 70 tys. pracowników, ponad 4 mld odwiedzin klientów w okresie od 2017 r. do lipca 2020 r. – nie możemy wykluczyć indywidualnych przypadków, w których niezamierzony błąd ludzki doprowadził do braku ceny lub braku jej natychmiastowej aktualizacji – tłumaczy Biedronka w oświadczeniu wydanym po otrzymaniu kary.

- W toku postępowania, analizując zebrany materiał, skargi konsumentów, a także wyniki kontroli Inspekcji Handlowej stwierdziliśmy, że ten proceder trwał co najmniej od 2016 roku. Tylko w ciągu ostatnich 18 miesięcy mieliśmy około 400 skarg konsumenckich. W prawie 2/3 skontrolowanych sklepów sieci Biedronka wystąpiły poważne nieprawidłowości, jeśli chodzi o uwidacznianie cen. Mówimy tu z jednej strony o braku informacji o cenie, a z drugiej strony - o różnicy pomiędzy ceną na półce a ceną w kasie. Przeciętnie 14 proc. produktów znajdujących się w sklepach tej sieci nie miało w ogóle informacji o cenie. To bardzo poważne naruszenia – mówi Tomasz Chróstny.

Więcej. Przejdź do artykułu

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem