Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Hiszpania – dobre perspektywy dla rynku organicznego

Rok 2011 był bardzo trudny dla całego sektora rolnego w Hiszpanii. Było to wynikiem oskarżeń sformułowanych przez władze niemieckie pod adresem hiszpańskich ogórków, które miały być jakoby źródłem zakażenia bakterią E. coli.

Mocno ucierpiały hiszpańskie firmy produkujące żywność ekologiczną. Niemieckie oskarżenia praktycznie zatopiły ten sektor, który zatrudniał tysiące pracowników. Richard Soepenberg, dyrektor jednej z takich hiszpańskich firm – Frunet Bio wspomina: Trudno zapomnieć o tym, co działo się w maju 2011 roku. To było bardzo trudna i jednocześnie niesprawiedliwe ponieważ niemieckie oskarżenia sprawiły, że automatycznie straciliśmy wszystkich klientów – wszyscy łączyli Frunet Bio z zakażeniami E. Coli. To dosłownie zatopiło nasz biznes.”

„Po tym przez długi czas musieliśmy odbudowywać nasze relacje z klientami, demonstrując wysoką jakość i bezpieczeństwo naszych produktów poprzez prezentowanie wyników bardzo rygorystycznych badań i analiz. W każdym razie Frunet Bio jest żywym przykładem powiedzenia – co cię nie zabije, to cię wzmocni.”

„Teraz, w roku 2013 można powiedzieć, że nie tylko w pełni odzyskaliśmy naszych starych klientów, ale zbudowaliśmy bezpieczną i solidną podstawę w zakresie jakości, która stałą się naszym  głównym czynnikiem różnicującym wobec konkurentów. Spodziewamy się nawet zwiększenia naszej produkcji i przychodów w tym roku.” – wyjaśnił Richard Soepenberg.

„Sieci handlowe w Hiszpanii nie cenią rynku żywności organicznej, traktując go jako niszowy. W przeszłości żywność ekologiczna była znacznie droższa od konwencjonalnej. Teraz ta różnica maleje, a to dzięki spadkowi cen produkcji eko. Problemem jednak jest to, że wciąż za mało jest informacji dla konsumentów o produktach organicznych. Przez to mamy sytuację, że podaż rośnie teraz szybciej niż popyt.” – zauważa  Richard Soepenberg.

„Choć wciąż trudno znaleźć produkty ekologiczne w hiszpańskich supermarketach, zaczynamy dostrzegać pewien wzrost zainteresowania ze strony niektórych sieci. jestem przekonany, że Hiszpania ma dobry potencjał dla sektora rolnictwa organicznego ze względu na wysoki poziom konsumpcji warzyw i owoców. Dlatego też uważam, że brak wiedzy o żywności ekologicznej w śród hiszpańskich konsumentów łatwo będzie nadrobić, jeśli do kampanii promującej taką żywność włączą się aktywnie supermarkety.” podsumowuje Richard Soepenberg.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE