Eko-logo czyli o zaostrzeniu przepisów
2007-07-02 00:00
Rynek żywności ekologicznej rozwija się dynamicznie. Świadczy o tym chociażby liczba nowopowstałych sklepów, oferujących produkty tego typu. Wzrasta również świadomość konsumentów.
W 2005 r. areał upraw ekologicznych, w krajach Unii Europejskiej, wyniósł 6 milionów hektarów, tj. o 2 proc. więcej niż w roku poprzednim.
Producenci żywności ekologicznej widzą potrzebę ochrony swoich produktów. Unijni ministrowie rolnictwa przyjęli rozporządzenie, które zakłada, by na towarach zawierających co najmniej 95 proc. składników ekologicznych (wcześniej – minimum 70 proc.) umieszczane było logo zdrowej żywności.
Agnieszka Sienkiewicz, dietetyk tłumaczy: “Klienci świadomie nie patrzą na cenę, lecz na oznaczenie. Szukają produktu ekologicznego. I po to tu przychodzą.”
Wychodząc naprzeciw owej grupie odbiorców Komisja Europejska postanowiła zaostrzyć przepisy, dotyczące zasad oznaczenia eko-produktów.
Rozporządzenie stawia wymóg obowiązkowego stosowania ekologicznego logo UE. Oprócz tego, na produkcie mogą znaleźć się oznaczenia krajowe lub prywatne.
Źródło: fresh-market.pl, na podstawie PPR i redakcji rolnej TVP
W 2005 r. areał upraw ekologicznych, w krajach Unii Europejskiej, wyniósł 6 milionów hektarów, tj. o 2 proc. więcej niż w roku poprzednim.
Producenci żywności ekologicznej widzą potrzebę ochrony swoich produktów. Unijni ministrowie rolnictwa przyjęli rozporządzenie, które zakłada, by na towarach zawierających co najmniej 95 proc. składników ekologicznych (wcześniej – minimum 70 proc.) umieszczane było logo zdrowej żywności.
Agnieszka Sienkiewicz, dietetyk tłumaczy: “Klienci świadomie nie patrzą na cenę, lecz na oznaczenie. Szukają produktu ekologicznego. I po to tu przychodzą.”
Wychodząc naprzeciw owej grupie odbiorców Komisja Europejska postanowiła zaostrzyć przepisy, dotyczące zasad oznaczenia eko-produktów.
Rozporządzenie stawia wymóg obowiązkowego stosowania ekologicznego logo UE. Oprócz tego, na produkcie mogą znaleźć się oznaczenia krajowe lub prywatne.
Źródło: fresh-market.pl, na podstawie PPR i redakcji rolnej TVP
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem