Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hortex zabiega o rosyjski rynek

2007-08-03 00:00
Hortex Holding nie wyklucza budowy fabryki mrożonek w Rosji. Chce wykorzystać silną pozycję na swoim najważniejszym rynku eksportowym.

– Decyzję w sprawie inwestowania na rynku rosyjskim powinniśmy podjąć do końca bieżącego roku – mówi Tomasz Kurpisz, prezes Hortex Holding, czołowego producenta mrożonek i soków w Polsce.

W grę wchodzi budowa zakładu lub stworzenie centrum pakowania i dystrybucji. Na razie nie wiadomo, ile firma zamierza przeznaczyć na rosyjskie inwestycje.

Hortex od wielu lat ma na Wschodzie mocną pozycję. To właśnie tam trafia 80 proc. mrożonek eksportowanych przez tę firmę.

– Będąc tak dużym graczem, powinniśmy być jak najbliżej rosyjskiego rynku – uważa Tomasz  Kurpisz.

Do tej pory firma opóźniała inwestycje w Rosji, ponieważ nie miałaby wystarczającej ilości surowców. Problem rozwiązał się sam, ponieważ w ostatnich latach przybyło w Rosji rolników uprawiających warzywa. Dzięki fabryce Hortex mógłby znacznie zwiększyć sprzedaż mrożonek w Rosji.

Coraz większą popularnością cieszą się tam dania z mięsem. Firma nie może ich jednak eksportować, ponieważ od listopada 2005 r. wprowadzono embargo na produkty pochodzenia zwierzęcego z naszego kraju.

Zarząd firmy wraz z większościowym udziałowcem, funduszem Argan (od 2006 r.)  przygotowuje strategię na najbliższe lata. Hortex ma w planach rozbudowę i modernizację swoich zakładów w Rykach, Skierniewicach i Przysusze (k. Radomia). Potem przyjdzie pora na nowe produkty.

– Wciągu czterech, pięciu lat zainwestujemy blisko 200 mln zł – zapowiada Tomasz Kurpisz. Nowe, linie rozlewnicze oraz magazyny mają wzmocnić pozycje Hortex jako największego producenta mrożonych owoców i warzyw w Polsce (obejmuje ponad 50 proc. tego rynku). To również krok do łatwiejszej rywalizacji z Agros Novą o tytuł rynku soków.

Według instytutu badawczego Nielsen, od lutego 2007 r. Hortex zajmuje drugie miejsce pod względem ilości sprzedawanych soków. Wyprzedza konkurenta również pod względem wartości zbytu tego towaru.

W firmie trwa podsumowanie roku finansowego, którego koniec przypada na 31 maja.
Prezes Kurpisz szacuje, że przychody Hortex Holding wyniosły 735 mln zł. To o ponad jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Nieco wyższy niż w ubiegłym roku (12 mln zł) będzie też zysk netto.



Źródło: fresh-market.pl, na podstawie PAP za Net Brokers
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem