Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Promocja polskiej żywności

2007-07-12 00:00
10 lipca bieżącego roku Komisja Europejska zdecydowała o przyznaniu ponad 5 milionów euro na promocję polskich miodów, produktów mleczarskich, a także mrożonek owocowo-warzywnych.
Zatwierdzono w sumie 23 programy promocji różnych produktów rolnych z 11 krajów.

Przewidziany na ten cel budżet, rozłożony na trzy lata, równa się 77,7 mln euro.
Komisja Europejska gwarantuje 50 proc. - resztę muszą pokryć zainteresowani producenci i przetwórcy, albo władze krajowe.

Wśród zatwierdzonych programów znajduje się promocja mrożonek owocowych i warzywnych, prowadzona przez Stowarzyszenie Mrożonej Żywności. Przewidziane środki na ów projekt mają wynieść 391,8 tys. euro, w tym 195,9 tys. ze środków unijnych.

Uznanie Komisji zdobył również program zaproponowany przez Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych o budżecie 683,3 tys. euro (z unijnej kasy 341,6 tys.).

Trzeci zatwierdzony program z Polski zaproponował Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. Całkowity koszt to 9,8 mln euro (z budżetu Unii 4,9 mln).

"Produkty rolne UE odznaczają się niebywałą jakością i różnorodnością, ale musimy podwoić wysiłki, by uwrażliwić konsumentów na jakość wyrobów naszego rolnictwa. Nie wystarczy bowiem produkować żywność i napoje wysokiej jakości, trzeba je także inteligentnie wprowadzić na rynek" - przypomniała komisarz ds. rolnictwa Mariann Fischer Boel.

Przyznane środki będzie można wykorzystać na reklamę, pokrycie kosztów udziału w targach albo różnego rodzaju kampanie promocyjne i informacyjne.



Źródło: fresh-market.pl, na podstawie PPR i Portalu Biznesu
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem