Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Sok jabłkowy (NFC) marki Magdalene - zdobywamy segment premium

2016-04-26 14:55

Fresh Market: Soki typu NFC (ang. – not from concentrate / nie z koncentratu) pojawiły się całkiem niedawno na polskim rynku i pomimo krótkiej historii okazały się absolutnym przebojem ale również pożądanym, świeżym powiewem w kategorii skoków owocowych. Można powiedzieć, ze sok jabłkowy NFC podbija polski rynek?

 

Jacek Skoneczny: Jak najbardziej Państwa teza odzwierciedla rzeczywistość. W ostatnich 4 latach spożycie soku NFC w Polsce wzrosło o 54% i jest obecnie na poziomie około 15,4 % kategorii soków owocowych. Patrząc na wysoko rozwinięte rynki konsumenckie Europy Zachodniej, USA i Japonii kategoria soków NFC rozwija się bardzo dynamicznie i stanowi kilkudziesięciu procentowy udział w rynku a w przypadku Kraju Kwitnącej Wiśni sięga 80%. Jednym słowem jest jeszcze dużo do zrobienia.

 

FM: Obserwując ofertę sklepów wielkopowierzchniowych można odnieść wrażenie, że półka soków NFC jest bardzo szeroka zarówno pod względem dostępnych wariantów smakowych jak i ilości konkurencyjnych marek prywatnych i własnych. Czy jest więc miejsce na kolejnego gracza?

 

JS: Oczywiście, że jest i co więcej wierzymy, że mamy pomysł jak to zrobić! Dzisiejsza strategia  polskich producentów soku NFC opiera się na dwóch składowych tj. szerokiej ofercie wariantów smaków opartych na soku jabłkowym z domieszką innych owoców (łącznie z tropikalnymi) oraz wyczerpującej walce cenowej finalnego produktu. Nie chcemy uczestniczyć w tak nakreślonej rzeczywistości wolimy kreować własną !

 

FM: Jaka jest więc Państwa recepta?

 

JS: Z przeprowadzonych przez nas wnikliwych badań konsumenckich ale również obserwacji rynku europejskiego, gdyż tam właśnie rozpoczęła się historia naszej marki soku premium Magdalene, wynikało jednoznacznie, ze rynek potrzebuje soku jabłkowego wysokiej jakości. Kluczem do sukcesu jest więc stały dostęp do surowca, który w przypadku sadowniczej grupy producenckiej jest czymś naturalnym. Po prostu mamy własne jabłko przez cały rok.  Jakkolwiek muszę podkreślić, ze jabłko, które ma trafić do opakowania soku Magdalene przechodzi rygorystyczną kontrolę (łącznie z jakością wewnętrzną jabłka) i jest specjalnie sortowane pod względem: odmianowości, kalibru oraz poziomu wybarwienia owocu. Tłoczymy sok na bieżąco (nie robimy zapasów na początku sezonu) pod konkretne zamówienie klientów, dlatego też nasz sok jest zawsze świeży i nie potrzebuje dodatku witaminy C – antyutleniacza. Trzymamy się sztywnych zasad koncepcji soku NFC czyli sok z owoców i nic więcej. Ostatecznie otrzymujemy dwa wyjątkowe warianty smakowe soku jabłkowego 100% najwyższej jakości sygnowanego marką Magdalene. Taki właśnie produkt zaczęliśmy z dużym sukcesem dystrybuować w krajach Europy Zachodniej oraz w jednej z wiodących sieci dystrybucji w Polsce.

 

FM: Czyli jak dobrze rozumiem jakość jest dla Państwa ważniejsza niż bieżąca walka cenowa?

 

JS: Oczywiście jesteśmy realistami ale faktycznie jakość jest dla nas kluczowym elementem pozycjonującym nasz produkt w segmencie premium. W tym miejscu muszę wspomnieć o naszym opakowaniu, które w założeniach projektowych miało być oryginalne, innowacyjne i funkcjonalne zarazem i być inne niż wszystkie. Efekt: opakowanie Magdalene ma nowoczesny i dynamiczny design, oryginalny kształt (jedyny taki na rynku) umożliwiający włożenie go do lodówki i nalewanie soku bez konieczności wyjmowania pudełka. Dołączyliśmy specjalną rączkę, która w wygodny sposób ułatwia transport produktu. Wiemy, że konsumenci doceniają nasze wysiłki. Opakowanie jest ambasadorem marki na półce sklepowej gdzie zapada kluczowa decyzja: kupić sok Magdalene czy produkt konkurencji.

 

FM: W czym upatruje Pan sukces soku NFC?

 

JS: Wydaje się, że jednym z kluczowych czynników jest niski stopień przetworzenia produktu. Soki tłoczone na zimno, poddane jedynie procesowi pasteryzacji co gwarantuje zachowanie pełnych walorów smakowych ale również wartości odżywczych świeżego owocu. Polska, będąc największym producentem jabłek w Europie, ma niemalże nieograniczony potencjał rozwoju kategorii. Poza tym produkt idealnie wpisuje się w silnie obecny trend zdrowego życia oraz slow food dzięki czemu w sposób naturalny został pozytywnie przyjęty przez grupę docelową. Z jednej strony jesteśmy zainteresowanymi produktami naturalnymi i nisko przetworzonymi z drugiej zaś, żyjemy intensywnie nie mając czasu na przygotowanie zdrowego posiłku dla siebie i naszych rodzin. Konsumenci poszukują więc produktów, które spełniają powyższe wymagania czyli są zdrowe a jednocześnie łatwe w użyciu i przygotowaniu. Opisany trend wzmacnia się z każdym rokiem wraz ze stopniowym bogaceniem się polskiego społeczeństwa i wzrostu świadomości konsumenckiej, która jest konsekwencja pierwszego.

 

Więcej na: www.magdalenejuice.pl, www.ecogrupa.com

 

Słowa kluczowe: soki NFC, NFC, soki tłoczone
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem