Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Korzystaj z serwisu bez ograniczeń - porównuj szczegółowe ceny, czytaj pełne artykuły!

Wykup abonament

Wiosenna dieta

2013-04-16 08:10

Wysokokaloryczna dieta, mała ilość posiłków w ciągu dnia i obfita kolacja wieczorem to typowe zwyczaje zapracowanych mężczyzn. Jak za pomocą diety ograniczyć problemy zdrowotne z tym związane radzi specjalista ds. żywienia,dietetyk i ekspert, Halszka Sokołow.

Dbanie o sylwetkę opiera się przede wszystkim na świadomym odżywianiu i takim komponowaniem posiłków, aby zachować równowagę pomiędzy ich kalorycznością, a wydatkami energetycznymi wynikającymi ze stylu życia. Czasem wystarczą małe,ale systematyczne zmiany. Przykładowo, rezygnując z 1 szklanki słodkiego napoju gazowanego i ograniczając spożycie zaledwie o 100 kcal dziennie,w ciągu roku możemy osiągnąć spadek masy ciała o ponad 5 kg! Ograniczenie kalorii nie musi zatem, a wręcz nie powinno polegać na stosowaniu restrykcyjnych diet.

Panowie dbający o zdrowie powinni przekonać się do warzyw i owoców, choć spożycie tych drugich powinno być kontrolowane. O tej porze roku warto sięgnąć po sałatę, rzodkiewki, szczypior, świeże ogórki, pomidory, kalafior, szparagi, a także jabłka i cytrusy.Należy zadbać także o odpowiednią ilość tłuszczu w diecie, z którego, co warto podkreślić, nie można rezygnować całkowicie nawet w czasie odchudzania. Źródłem korzystnych dla zdrowia rodzajów tłuszczu są m.in. nasiona słonecznika, pestki dyni, migdały, różnego rodzaju orzechy oraz oliwa z oliwek czy olej lniany.

W dobrze zbilansowanej diecie dbającego o zdrowie mężczyzny nie powinno zabraknąć odpowiedniej ilości błonnika pokarmowego, który reguluje i pobudza pracę przewodu pokarmowego. Źródłem błonnika są mało przetworzone produkty zbożowe, np. ciemny chleb na zakwasie, a także warzywa i różnego rodzaju nasiona roślin strączkowych. Nie należy zapominać także o płynach i właściwym nawodnieniu organizmu.

Komponując dietę, warto przyglądać się swojemu organizmowi i dopasowywać zalecenia indywidualnie, mając na uwadze jego reakcje. Mężczyźni powinni pamiętać, że w normalizacji masy ciała, ciśnienia tętniczego czy w poprawie pracy przewodu pokarmowego ogromną rolę odrywa aktywność fizyczna. Bez niej trudno mówić o zdrowym stylu życia.

Słowa kluczowe: warzywa, dieta, zima, wiosna
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE