Producenci "miękkich" idą na podbój świata
2013-12-04 09:31
Będą korzystali z doświadczeń
polskich sadowników, którzy w ubiegłym roku stali się numerem
jeden w światowym handlu świeżymi jabłkami.
Nic nie stoi na przeszkodzie, by stało się tak również z innymi owocami. W handlu malinami i porzeczkami nie mamy sobie równych. W borówce amerykańskiej zajmujemy trzecie miejsce na świecie, a w truskawkach drugie w Europie. Co roku produkujemy 500 tys. ton owoców jagodowych (zaliczamy do nich również agrest i aronię), które rozchodziły się dotąd po świecie bez żadnej reklamy.
Teraz ich producenci przez 2014 r. będą prowadzić pilotażową kampanię w Polsce, a przez kolejne trzy lata zachęcać do ich kupowania Austriaków, Szwedów, Finów i Czechów.
Koszt tych działań przekroczy 4 mln euro, ale organizatorzy czekają jeszcze na dofinansowanie unijne.
Zobacz więcej: Aronia
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE
Problem dopłat dla miękkich...
2013-12-02 09:14
Producenci owoców miękkich biją na alarm. Dodatkowe dotacje, to być albo nie być dla wielu gospodarstw - podaje Agrobiznes.
czytaj dalej
Chcą promować owoce miękkie
2013-08-22 09:34
Związku Sadowników RP chce wiosną 2014 roku złożyć wniosek do Agencji Rynku Rolnego o wsparcie unijne dla kampanii promocyjnej dotyczącej owoców miękkich na rynku wspólnotowym - donosi Rzeczpospolita.
czytaj dalej
Zbyt niskie ceny owoców miękkich
2013-07-29 09:54
Poniżej prezentujemy stanowisko Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej skierowane miedzy innymi do Premiera RP i Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie drastycznego spadku cen skupu owoców maliny i kolejnych gatunków owoców miękkich do przetwórstwa.
czytaj dalej
Ceny owoców miękkich 2013
2013-06-18 10:00
Zespół analityków fresh-market.pl przygotował raport dotyczący prognoz cen owoców miękkich w 2013 roku. Uwzględniliśmy w raporcie również sytuację ubiegłoroczną.
czytaj dalej