Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Hiszpania – nowy projekt dla sektora cytryn i grejpfrutów

Stowarzyszenie Ailimpo, Lemon i Grapefruit Interprofessional, zatwierdziło projekt Standard Extension, z budżetem do 4 770 000 euro na kolejne pięć sezonów (od 1 września 2019 do 31 sierpnia 2024). Celem jest przeprowadzenie działań, które pozwolą sektorowi cytrynowo-grejpfrutowemu w Hiszpanii być gotowym na przyszłe wyzwania, w tym na rozwój kampanii promocyjnych, poprawę przejrzystości, osiągnięcie stabilności finansowej lub rozwój projektów w dziedzinie przemysłu 4.0, takich jak jako platforma Blockchain.

José Antonio García, dyrektor Ailimpo, mówi, że "jest to ambitny projekt, który pozwoli nam przewidzieć wiele przyszłych wyzwań i poprawić naszą pozycję konkurencyjną na rynkach międzynarodowych, nie tylko dla świeżych cytryn i grejpfrutów, ale również dla produktów pochodnych, takich jak sok, olejki eteryczne i odwodniona skórka.

Hiszpańska promocja cytryn w Europie, USA i Kanadzie
Jedna część projektu dotyczy komunikacji i poprawy wizerunku sektora. Dla marki zbiorowej Limón de España zaprojektowano dwie kampanie promocyjne, które zostaną przedstawione Komisji Europejskiej w kwietniu, w celu uzyskania środków na ich realizację w roku2020 w roku 2022 w Hiszpanii, Francji i Niemczech oraz na kolejną kampanię w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych w latach 2020, 2021 i 2022. "Chcemy chronić wiodącą pozycję hiszpańskich cytryn w Europie, a poza Europą uważamy, że Stany Zjednoczone i Kanada to rynki o największym potencjale wzrostu."

Obowiązkowy spis firm
Na uwagę zasługuje również utworzenie, utrzymanie, rozwój i doskonalenie sektorowego systemu komputerowego AILIMPO CENSUS, który posłuży do przygotowania spisu producentów, podmiotów gospodarczych oraz przetwórców cytryny i grejpfrutów w Hiszpanii. Celem jest lepsza wiedza, większa wydajność i większa przejrzystość rynku. "Będzie to skuteczne narzędzie pracy, które pozwoli nam dowiedzieć się, co się dzieje z cytryną w czasie rzeczywistym, a także poznać odmiany i harmonogramy ich zbiorów, aby podejmować właściwe decyzje" - mówi José Antonio García.

Zatwierdzone kontrakty na cytryny i grejpfruty na świeży rynek i przemysł przetwórczy
W celu zapewnienia właściwego funkcjonowania łańcucha żywnościowego i promowania dobrych praktyk w relacjach między partnerami, konieczne będzie sformalizowanie sprzedaży cytryn i grejpfrutów zarówno na rynku świeżym, jak i przemysłowym z homologowanymi modelami umów typu.

"Nie chcemy obwiniać innych krajów za obecną kampanię"
Obecna kampania cytrynowa jest bardziej skomplikowana niż poprzednie. W związku z tym José Antonio García stwierdza, że ​​"nie chcemy obwiniać innych krajów o nasze problemy i popadać w kłótnię" katastrofy ". Chociaż istnieje duża konkurencja ze strony krajów trzecich, takich jak Turcja, uważam, że musimy podjąć wysiłki na rzecz rozwiązania własnych problemów w tym sektorze."

To prawda, że ​​Turcja była obecna na rynkach europejskich od września do niemal końca lutego. "Duży wpływ wywarła na nas konkurencja Turcji, która spowodowała opóźnienie dystrybucji naszej produkcji i utratę udziału rynkowego w krajach wschodnich. Turcja jest twardym graczem, ale gra na tych samych zasadach co my", mówi José Antonio García.

"Ceny nie były tak dobre, jak w poprzednich kampaniach, były raczej niskie, ale gwarantowały zyski dla wszystkich ogniw łańcucha, a zebrana ilość wzrosła i obsługa 1.300.000 ton cytryny nie jest łatwym zadaniem. Kampania handlowa cytryn Fino dobiegnie końca, a my już szykujemy się do kampanii Verna, która rozpocznie się w kwietniu, a zbiory mają wynieść około 380 000 ton, więc podaż powinna trwać do końca lipca/początku sierpnia , "podsumowuje dyrektor Ailimpo.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE