Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Ukraina – branża owoców jagodowych musi zawalczyć o wizerunek

„Bardzo często zagraniczni partnerzy nie chcą negocjować z małymi i średnimi producentami, którzy nie mają własnej marki, magazynów itp. Ponadto istnieją pewne problemy z postrzeganiem przedstawicieli ukraińskiego biznesu jako całości na rynkach zagranicznych. Na przykład, jeśli porównamy to z Polską lub Serbią, zagraniczni partnerzy postrzegają dziś, niestety, te kraje znacznie lepiej ”- powiedział podczas wizyty w stoisku EastFruit, na dużej wystawa żywności w Kolonii Anuga-2019, producent i eksporter produktów z owoców jagodowych, właściciel SB Frozen Foods Andriej Żukow.

Wystawa Anuga, która odbywa się co dwa lata w Kolonii w Niemczech, jest największym wydarzeniem na świecie, na którym prezentowane są jedzenie i napoje, które wyznaczają trendy w rozwoju branży. Andriej Żukow mówił o tym, co zaprezentowano na ten rok, dlaczego ważne jest, aby ukraińskie firmy zajmujące się produkcją przetworów z owoców jagodowych uczestniczyły w takich wystawach, a także o trudnościach w negocjacjach z partnerami zagranicznymi.

„Podczas swojego istnienia Anuga stała się największym wydarzeniem branżowym na świecie. Oczywiście organizatorzy wydarzenia nigdy nie postawili sobie za cel uznania imprezy w profesjonalnym środowisku tylko ze względu na jej skalę. Sukces Anugi polega przede wszystkim na zdolności do podążania za trendami i wyznaczania trendów w globalnym przemyśle spożywczym. W tym roku w wystawie Anuga wzięło udział prawie 8 tysięcy wystawców. Ogólnie w wydarzeniu wzięło udział ponad 170 tysięcy osób. Trend wystawy to gotowe produkty. Oznacza to, że główny nacisk położono na produkty, które można jeść niemal natychmiast po zakupie. Oznacza to, że jeśli mówimy o segmencie owoców jagodowych, to z reguły były to różne koktajle. Jeśli jagoda była prezentowana w czystej postaci, to musiała być już wyjątkowo zapakowana ”, mówi właściciel SB Frozen Foods.

Według Andrieja Żukowa, aby skutecznie uczestniczyć w takich wystawach, ukraińskie firmy, w szczególności przedstawiciele segmentu jagodowego, potrzebują współpracy, a także wsparcia państwa w programach pożyczkowych i finansowych.

„Nasza firma na Ukrainie posiada magazyny produktów o pojemności 500 ton, reszta towarów znajduje się w magazynach w Europie. Jednocześnie duże polskie firmy mają podobne magazyny o powierzchni 25 tysięcy ton lub więcej. Ponadto ich obroty biznesowe wynoszą 12-20 milionów euro. Producenci, którzy budowali zakłady przetwórstwa owoców jagodowych otrzymali 50 procent zwrotu kosztów budowy, instalacji sprzętu od państwa. Jeśli chodzi o pożyczanie kapitału obrotowego - są one kredytowane w wysokości 1,2–2 procent. Oczywiście w takich okolicznościach możesz zbudować biznes. Konkurencja w tym segmencie rośnie z każdym rokiem, a na Ukrainie drobni producenci po prostu zostaną z czasem zmiażdżeni przez poważniejszych graczy na rynku zagranicznym. Dlatego, aby promować produkty jagodowe na rynkach międzynarodowych i zwiększyć ich obecność, ukraińscy producenci muszą zjednoczyć się z większymi firmami w celu wzmocnienia marki, poszukiwania programów dotacji, promowania wyjątkowego produktu, podjęcia inicjatywy i wspólnych wymagań dla rządu, aby naprawdę wspierać uprawy owoców jagodowych ”- powiedział biznesmen .

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE