Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hiszpania – 2018 dobrym rokiem dla cytrusów z chronioną nazwą

Rada regulacyjna chronionego oznaczenia geograficznego (PGI) Cítricos Valencianos uważa 2018 rok za dobry rok dla cytrusów  zarówno pod względem wzrostu, jak i handlu międzynarodowego, podkreślając "zdecydowane zaangażowanie w dystrybucję na dużą skalę". W rzeczywistości w ubiegłym roku z PGI współpracowało już dwanaście sieci supermarketów, o dziesięć więcej niż w roku 2016.

W oświadczeniu PGI jego dyrektor zarządzający, José Enrique Sanz, powiedział, że jest "bardzo zadowolony z ewolucji" ich "jakościowej marki", ponieważ "zyskuje coraz silniejszą pozycję w dużym sektorze detalicznym na rynku krajowym."

Sanz powiedział także, że kampania na lata 2018-2019 "jest bardzo trudna dla całego sektora cytrusów, zarówno dla producentów, jak i dla operatorów", ponieważ "kilka czynników zbiegło się, zarówno w dziedzinie produkcji, jak i marketingu, powodując, że jest to jeden z najgorszych okresów w tej branży w ostatnich latach. "

"Mieliśmy wysoką produkcję głównych odmian, takich jak Navelinas i Clemenules" - zaznaczył. "Doprowadziło to do większej dostępności owoców małych i średnich rozmiarów, co jest dodatkowym utrudnieniem w marketingu tych owoców." Co więcej, ten czynnik "powoduje również deprecjację produktów przeznaczonych do przetworzenia, co sprawia, że przetwórcy nie  oferują lepszych cen za surowiec".

Menedżer Cítricos Valencianos powiedział, że " kluczowym czynnikiem w spadku cen jest konkurencja z krajów trzecich ".

"Ze względów etycznych i prawnych jest niesprawiedliwe, że kraje takie jak RPA czy Egipt mają łatwy dostęp do Europy w czasie, gdy owoce cytrusowe produkowane w Hiszpanii są również dostępne i spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa żywności" - podkreślił Sanz.

Jeśli chodzi o przyszłość jednostki, menedżer powiedział, że jest dość optymistyczny, ponieważ "konsument jest coraz bardziej wrażliwy na kwestie żywieniowe, coraz częściej czyta etykietę, a w przypadku owoców cytrusowych bardzo ważne jest pochodzenie owoców. "

Sanz powiedział także o rozwoju kampanii promocyjnej z dwudziestoma innymi radami regulacyjnymi. Celem jest dostarczenie konsumentom informacji o etykietach PGI i PDO (chroniona nazwa pochodzenia). Odbywa się to za pośrednictwem prasy pisemnej i cyfrowej, mediów społecznościowych i kanałów kulinarnych w telewizji.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE