Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hiszpania – spadek produkcji cytrusów

Wkrótce rozpocznie się hiszpańska kampania cytrusowa. Szacuje się, że w regionie Walencji, głównym obszarze produkcji cytrusów, wielkość produkcji może być o około 30 procent niższa niż w ubiegłym roku.

„Niektóre plantacje odnotowują spadki nawet o 50 procent, a inne o 20 procent, w zależności od obszaru i odmian. Na razie nie ma oficjalnych szacunków zbiorów pomarańczy i klementynek, ale mówi się o możliwym spadku  rzędu 30 procent”, mówi Juan J. Sanjuan, dyrektor handlowy Vicente Giner, walenckiej firmy, która sprzedaje około 100 milionów kilogramów pomarańczy i mandarynek na kampanię.

„W ubiegłym roku mieliśmy bardzo obfite zbiory, dlatego owoce cytrusowe pozostały dłużej na drzewach. W rezultacie drzewa te są bardziej zmęczone i słabiej owocowały w tej nowej kampanii. Dlatego będzie więcej owoców dużych rozmiarów w porównaniu do ubiegłego sezonu i podobnej lub nawet lepszej jakośc ”, mówi dyrektor handlowy. Ekspert ostrzega również, że spadek produkcji może być mniej znaczący niż wcześniej sądzono. „W zeszłym roku było wiele owoców nierynkowych kalibrów, ale w tym roku większą część zbiorów można przeznaczyć do handlu”.

Najwcześniejsze mandarynki to satsumy, dla których spodziewany jest również spadek produkcji, choć nie tak duży jak w przypadku klementynek. Niektórzy producenci zaczęli już zbierać pierwsze mandarynki Iwasaki Satsuma, chociaż producent Vicente Giner rozpocznie zbiór pod koniec września. „Te pierwsze zbiory są wciąż bardzo małe i nie mają właściwości organoleptycznych niezbędnych do konkurowania z późnymi odmianami, jak Orri lub Nadorcott, z krajów na półkuli południowej, takich jak Afryka Południowa czy Peru. Prawdą jest jednak również to, że w Wielkiej Brytanii i Skandynawii istnieją rynki niszowe, które specjalnie szukają mandarynek satsuma.

Handel zaczyna się jeszcze przed zbiorami, a ceny tych pierwszych, kontraktowych zakupów są znacznie wyższe niż w poprzedniej kampanii, w niektórych przypadkach nawet dwukrotnie. „Na wolnym rynku dostępnych jest coraz mniej owoców, a producenci sprzedający teraz swoje uprawy szukają wyższych cen, które zagwarantują zyski”, mówi Juan J. Sanjuan.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE