Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

W. Brytania – wzrost sprzedaży buraków ćwikłowych

Kiedyś nazywane „warzywami starych ludzi”, te purpurowe korzenie stały się dzięki przemyślanej kampanii reklamowej jednym z najbardziej modnych produktów spożywczych, zyskując wręcz status „super pożywienia”.

A w ciągu ostatnich 12 miesięcy wielka piątka brytyjskich supermarketów zwiększyła sprzedaż produktów zawierających buraki jako główny składnik aż o 20 procent – pokazują dane z Brand View.

Promowanie buraków wspomagają znani szefowie kuchni i gwiazdy kulinarnej telewizji. Pokazują oni Brytyjczykom mnogość zastosowań buraków ćwikłowych od soku z tych warzyw przez zupy, dania rybne aż po jogurt (z dodatkiem czarnej porzeczki i buraków właśnie).

Niesiona falą rosnącej popularności tego bardzo zdrowego warzywa, sprzedaż produktów z jego udziałem wzrosła z 42,8 mln funtów w roku 2013 do 50,5 mln funtów w roku 2014. W porównaniu zaś z poziomem sprzed dziesięciolecia sprzedaż ta zwiększyła się o 20,2 mln funtów.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE