Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hiszpania – trwa kampania cebulowa w Kastylia-La Mancha

Kampania cebulowa trwa w Kastylii-La Manchy, gdzie zbiory cebuli Medio Grano są prawie zakończone, a od połowy lipca będą trwały zbiory cebuli Grano, która cieszy się dużym popytem na rynku światowym ze względu na jakość i optymalną trwałość w przechowywaniu.

W Albacete , Agrícola Villarrobledo, jedna z największych firm rolniczych w regionie Kastylia-La Mancha, o średniej rocznej produkcji wynoszącej 18 milionów kilogramów, przygotowuje się do rozpoczęcia sezonu handlowego dla tej ostatniej odmiany cebuli, z którą udało się osiągnąć niezwykły wzrost na rynkach międzynarodowych.

„Od teraz do końca miesiąca zaczniemy zbierać cebulę Grano, która będzie przechowywana do lutego, marca lub nawet kwietnia w komorach, ponieważ ma ona tak długi okres przydatności do spożycia” - mówi Pablo Tébar, szef dział techniczny i eksport firmy. „Rozwój produktu przebiega optymalnie. Chociaż plon nie został jeszcze zebrany, generalnie możemy już powiedzieć, że jego jakość będzie doskonała. Będzie tak, o ile nie trafią się żadne burze ”, powiedział, odnosząc się do niedawnej burzy gradowej, która spowodowała znaczne szkody w owocach i warzywach w miejscowości Socuéllamos w prowincji Ciudad Real.

„Chociaż areał cebuli w tym miejscu nie jest znaczący, to burze zniszczyły tam około 75 hektarów cebuli. Ponadto areał przeznaczony pod uprawę cebuli w Hiszpanii został zmniejszony o 10 procent w porównaniu z rokiem poprzednim”- mówi Pablo Tébar.

W okresie lockdownu zamknięcie branży hotelarskiej, segmentu wymagającego dużych rozmiarów, określiło dominujące kalibry tego sezonu. „W większości przypadków rozmiary będą średnie, ponieważ wielu obawiało się, że kanał HoReCa pozostanie zamknięty, a tym samym nie będzie mógł konsumować dużej cebuli, więc producenci skupili się na produkcji mniejszej cebuli” - powiedział Tébar. „Kanały HoReCa są nadal dość ciche, ale zaczną wymagać tych rozmiarów, ponieważ już stopniowo się otwierają, a przecież cebula jest produktem podstawowym. W każdym razie niepewność dotyczy wszystkich rodzajów produktów, ponieważ nikt wie, jak ta globalna pandemia rozwinie się w krótkim okresie.”

Jeśli chodzi o ceny, choć w ostatnich miesiącach były niskie, Pablo Tébar mówi, że obecnie zaczynają rosnąć, ponieważ zapasy cebuli Medio Grano są wyczerpane.

Agrícola Villarrobledo sprzedaje cebulę żółtą i czerwoną praktycznie przez cały rok i nadal pracuje z jej specjalnością: białą cebulą. „Zaopatrujemy lokalnie, w kraju i na rynki europejskie, ale naszą główną działalnością jest eksport kontenerów do krajów trzecich spoza UE” - powiedział Tébar. Pablo podkreślił również, że marka Cebolla de La Mancha kontynuuje trudną drogę do uznania jej jako marki chronionej.

Na rynkach cebula hiszpańska pokrywa się z cebulą innego pochodzenia, a Holandia jest obecnie największym konkurentem na scenie międzynarodowej. Duża wielkość produkcji tego kraju, większa automatyzacja upraw oraz niższe koszty produkcji i logistyki pozwalają na utrzymanie niskich cen eksportowych. Jednak, jak podkreślił Pablo Tébar, cebula hiszpańska jest wysoko ceniona na rynkach ze względu na jej doskonałe właściwości organoleptyczne i łagodny smak w porównaniu z innymi cebulami o większej zawartości suchej masy.

„Nasze marki Cebollas Gloria i Cebollas Iniesta są zaangażowane w jakość i istnieją w ramach programu Cebolla de La Mancha Quality Brand, który kontynuuje swoją nieustającą drogę do uzyskania uznania jako marki chronionej” - powiedział Tébar. Pomimo wszystkich wyzwań, przed którymi stoi cebula z regionu Kastylia-La Mancha, Tébar podtrzymuje swoje perspektywy dotyczące tej kampanii: „Mam nadzieję, że uda nam się eksportować z taką samą siłą jak w poprzednich latach” - powiedział.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE