Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hiszpania – rynek papryki wraca do normy

Podaż papryki z Murcji i południowego Alicante zaczyna się odbudowywać po znacznie niższych ilościach i dużym popycie w marcu i kwietniu.

„Od początku marca do kwietnia temperatury utrzymywały się na poziomie około 6 stopni poniżej tych samych dat w ubiegłym roku. Ponadto obfite opady deszczu spowodowały opóźnienie sadzenia i spowodowały niższe plony, szczególnie w przypadku żółtej papryki. Ponadto zmiana koloru na czerwony w papryce Lamuyo i California nastąpiła wolniej niż zwykle, a ogólnie nadmiar wilgoci powodował obfite straty i problemy z jakością”, mówi Javier García Linares, dyrektor handlowy Surinver.

Dlatego w marcu i kwietniu brakowało papryki. „Almería skończyła wcześniej niż zwykle, ponieważ bardziej skupiała się na wczesnych produkcjach, podczas gdy Holandia nie miała znaczących wolumenów aż do okresu 3 tygodnie temu, więc ceny były dość wysokie. W przypadku długiej papryki Lamuyo wysoki popyt w Hiszpanii, Włoszech i Portugalii przełożył się na szalone ceny. Ceny były wyższe na aukcjach niż na półkach supermarketów. W przypadku papryki California ceny były również bardzo wysokie, zwłaszcza te dla papryki czerwonej, dzięki silnemu popytowi w całej Europie.”

Według dyrektora handlowego tej spółdzielni zbiegło się to z początkiem kryzysu COVID-19, który spowodował, że konsumenci wykazywali preferencje dla tego produktu, „być może ze względu na wysoką zawartość witaminy C, a także wszechstronność w kuchni , biorąc pod uwagę, że ludzie mieli więcej czasu na gotowanie podczas blokady. Teraz wszystko wraca do normy. Mamy już większe ilości dzięki dobrej pogodzie, a także dostatecznej podaży holenderskiej papryki, więc ceny spadły i istnieje większa presja na sprzedaż, jak to zwykle bywa. Jednak popyt jest nadal wysoki.”

„W przypadku papryki Padrón zamknięcie kanału HoReCa, na którym w dużej mierze opiera się sprzedaż w Hiszpanii, spowodowało większe trudności na rynku krajowym, ale teraz popyt ponownie rośnie. Na szczęście mamy wiele programów z papryką Padrón w innych krajach europejskich, w których dobra pogoda nie wpłynęła negatywnie na sprzedaż.”

Znaczny popyt na dynie i wyższa o 25 procent sprzedaż produktów gotowych do spożycia

Surinver ma siedzibę w gminie Pilar de la Horadada na południu Alicante, graniczącej z Murcją, skąd pochodzi duża część jej producentów. Oprócz papryki wszystkich kategorii produkuje również dynie, arbuzy i kukurydzę, a także produkty gotowe do spożycia.

„Na szczęście żaden z produktów, z którymi pracujemy, nie został dotknięty wpływem COVID-19; wręcz przeciwnie. Sprzedaż dyni gwałtownie wzrosła, a sprzedaż produktów gotowych do spożycia lub gotowanych wzrosła o 25 procent w porównaniu z poprzednim sezonem. Sprzedaż Gazpacho w supermarketach faktycznie się podwoiła”, mówi Javier García Linares.

„Ceny arbuza są obecnie niezrównoważone, ale podaż będzie regulowana”

Spółdzielnia rozpocznie sprzedaż pierwszych arbuzów w połowie czerwca, a zbiory mają wynieść około 11 milionów kilogramów; czyli o 10 procent mniej niż w ubiegłym roku, a to ze względu na ogólne zmniejszenie areału w tym roku, zwłaszcza w Kastylii-La Manczy.

„Ceny arbuza są obecnie niezrównoważone; nigdy nie były tak wysokie. Mamy problem ze znalezieniem arbuzów do produkcji produktów gotowych do spożycia. Uważamy jednak, że kiedy zaczniemy nasze zbiory na północy Almerii i Murcji, będzie więcej dostaw. Słabe wyniki arbuzów senegalskich w kwietniu były złym znakiem przed rozpoczęciem kampanii hiszpańskiej, ale ponowne uruchomienie segmentu świeżych owoców w supermarketach i dobry popyt zaskakująco zmieniły ten trend. Mamy nadzieję, że dobra pogoda będzie nadal zwiększać sprzedaż arbuza.”

Duże zainteresowanie kukurydzą cukrową pomimo koronawirusa

Coś podobnego dzieje się ze słodką kukurydzą, której w tym roku posadzono mniej. Na wczesnych plantacjach szklarniowych zbiory trwają od tygodnia.

„Wraz z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Europie mieliśmy wiele wątpliwości co do tego, jak pójdzie sprzedaż kukurydzy, ponieważ konsumpcja produktu jest ściśle związana z grillowaniem i spotkaniami przyjaciół i rodziny. Prawda jest taka, że ​​zainteresowanie kukurydzą z sieci supermarketów jest zaskakująco wysokie. Ludzie szukają nowych produktów sezonowych, które przypominają im lepsze czasy.”

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE