Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Polacy z apetytem na mrożonki. Rośnie zainteresowanie e-sklepami ze zdrową żywnością

2018-09-12 13:00

Gorący czas dla mrożonek

Na zakupy spożywcze w sieci decyduje się coraz więcej konsumentów. Z raportu Gemius wynika, że co piąty polski e-konsument kupił przez Internet produkty spożywcze, a 27 proc. planuje taki zakup w przyszłości. Moda na lokalne, tradycyjne produkty trwa w najlepsze. Przybywa klientów zainteresowanych żywnością nieprzetworzoną, dobrej jakości, najlepiej od lokalnych producentów. Szybkie tempo życia sprawia, że nie wszyscy mogą znaleźć czas na zakupy na bazarze. Doskonałą alternatywą dla konsumentów są sklepy internetowe oferujące produkty mrożone pochodzące od małych, rodzinnych firm współpracujących z zaprzyjaźnionymi gospodarzami. Według danych Nielsen, tylko w ciągu ostatniego roku rynek mrożonek powiększył się o 5,8 proc. pod względem wolumenu oraz o 7,4 proc. wartościowo. Co istotne, ten pozytywny trend dotyczy wszystkich rodzajów mrożonek, począwszy od warzyw na patelnię i mieszanek warzywnych, a skończywszy na niszy, jaką są mrożone owoce. Z kolei z danych podawanych przez GUS wynika, że dla firm zatrudniających powyżej 50 osób produkcja mrożonych owoców i orzechów w czerwcu i lipcu 2018 wzrosła o 24 proc. r/r, do rekordowego, jak na ten okres, poziomu 198 tys. ton. Produkcja mrożonych owoców w tych dwóch miesiącach stanowi blisko 50 proc. łącznego jej rocznego wolumenu co sugeruje, że w całym sezonie 2018/19 (liczonym od czerwca do maja) osiągnąć może również rekordowy poziom.

Mrożenie żywności pozostaje w czołówce najlepszych metod utrwalania żywności ze względu na utrzymanie wysokiej wartości odżywczej w porównaniu do innych metod oraz szybkość i wygodę. Mrożonki są również coraz bardziej popularne również ze względu na zmianę nawyków żywieniowych Polaków, którzy przywiązują dużą uwagę do zdrowego stylu odżywiania. Kupujemy rocznie już blisko 92 mln kg mrożonej żywności, przeznaczając na nią około 770 mln zł. Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwujemy tendencję wzrostową na rynku mrożonek, co świadczy o zainteresowaniu polskich konsumentów tego typu produktami – komentuje Maciej Radziwiłł, CEO w IceFood.pl.

Produkty mrożone na dowóz

Firmy sprzedające mrożone produkty mają powody do zadowolenia – podczas gdy inne kategorie rozwijają się powoli lub wręcz tkwią w stagnacji, rynek mrożonek już od kilku lat radzi sobie coraz lepiej. Ogromną zaletą mrożonek sprzedawanych przez internet jest ich różnorodność oraz szeroka, całoroczna dostępność różnych wariantów. Przeciętny sklep spożywczy dysponuje ograniczoną ilością miejsca w zamrażarce, więc asortyment musi być dobierany pod względem udziałów rynkowych poszczególnych rodzajów mrożonek i pozycji marki. W przypadku e-sklepów oferujących mrożoną żywność, ten problem nie istnieje. Mrożone produkty spożywcze rozwiązują problemy w codziennej diecie, zarówno w gospodarstwach domowych, jak i w profesjonalnej gastronomii. Szczególnie cenione są za świeżość, smak, wygodę i łatwość przygotowania oraz długi okres przydatności do spożycia. Dodatkowym plusem mrożenia jest fakt, że metoda ta może być stosowana w warunkach domowych.

Mrożenie jest naturalnym sposobem utrwalania żywności, także nikt z nas nie powinien się obawiać mrożonych warzyw i owoców. Mrożonki są idealnym uzupełnieniem naszej diety w okresie jesienno-zimowym, kiedy brakuje sezonowych produktów. Sama dość często sięgam po mrożone warzywa, których zapas robię raz na jakiś czas i wykorzystuje do przygotowania obiadów do pracy, co możecie zauważyć w moich przepisach – komentuje Katarzyna Nowakowska, autorka bloga kuchniabazylii.pl.

grafika

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE