Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Rosja – powstają kolejne hektary szklarni

Magnit, drugi co do wielkości detalista w Rosji, buduje w Kraju Krasnodarskim swój drugi kompleks szklarniowy, który będzie miał łączną powierzchnię około 60 hektarów. Kompleks ten będzie się specjalizował w produkcji pomidorów.

Według władz administracyjnych okręgu tichoreckiego w Kraju Krasnodarskim, całkowity koszt inwestycji wynosi 12,6 miliardów rubli. Zakończenie pierwszego etapu budowy planowane jest jeszcze w tym roku.

"Główną kulturą, która będzie uprawiana w szklarniach, są pomidory. Będą one dostarczane do sieci handlowej Magnit ", informują władze okręgu. Według przedstawiciela Magnitu uruchomienie kompleksu szklarniowego może pokryć zapotrzebowanie sieci na pomidory w 20 – 30 procentach.

Magnet rozwija własną produkcję warzyw szklarniowych od 2011 roku. Teraz sieć ma już kompleks szklarniowy "Zielona linia" na terytorium Krasnodaru o powierzchni 85 hektarów. Na 50 hektarów uprawia się ogórki, 30 hektarów przeznaczono na pomidory, 4 ha na uprawy szkółkarskie, 0,8 hektarów na sałaty i inne warzywa zielone i zioła . W 2017 roku kompleks wyprodukował 48 tysięcy ton warzyw - o 2 tysiące ton więcej niż w 2016 roku. Produkty te sprzedawane są w sklepach sieci pod marką "Wiejski Targ". Według własnych danych, kompleks zapewnia obecnie 60 procent zapotrzebowania sieci Magnit na ogórki i 10 procent na pomidory.

Po realizacji omawianego projektu Magnit może stać się drugim producentem warzyw szklarniowych w Rosji po "Eko-Kulturze", mówi prezes stowarzyszenia "Szklarnie Kubania" Aleksiej Konowałow. Według niego, kompleks 60 hektarów stanie się drugim co do wielkości kompleksem cieplarnianym na Terytorium Krasnodarskim po „Zielonej Linii”, która również należy do Magnitu. Jednocześnie nazwał on specjalizację nowego kompleksu w uprawie pomidorów logicznym rozwiązaniem. "Teraz inwestorzy zwracają większą uwagę na pomidory, ponieważ w przypadku ogórka szklarniowego pokrycie konsumpcji własnej produkcją w kraju przekracza już 80 procent, podczas gdy dla pomidorów wskaźnik ten to około 40 procent. Zimą deficyt własnych pomidorów szklarniowych sięga 80 procent", powiedział ekspert.

Produkcja własna pozwala nie tylko zwiększyć rentowność działalności, ale także wyrównać ryzyko w szczytowych okresach konsumpcji, komentuje Konowałow. "Teraz wszyscy najwięksi detaliści negocjują z dużymi rosyjskimi gospodarstwami szklarniowymi, aby zawrzeć umowy na dostawę warzyw o gwarantowanej wielkości. W przypadku sieci handlowych jest to niezwykle ważne, ponieważ własna produkcja pozwala Magnitowi uzyskać takie gwarancje. Ponadto eliminuje ryzyko gwałtownego wzrostu cen podczas sezonowych spadków podaży", wyjaśnia Konowałow.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE