Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Ukraina – rynek sałaty będzie rosnąć

W ciągu najbliższych trzech lat ukraiński rynek sałat wzrośnie o co najmniej 15 – 20 procent. Tak prognozuje Jose Luis, hiszpański inwestor, który na Ukrainie produkuje sałaty dla sieci McDonald’s. Informuje o tym portal internetowy Agro Day, za którym opinię tę przytacza Fruit-Inform.

Hiszpan zainwestował w ukraiński projekt 5,5 miliona euro i szacuje, że inwestycja ta zwróci się w ciągu najbliższych pięciu lat. Kwotę tę jego firma Finno Verde wydała m. In. na budowę zakładu przetwórczego o powierzchni około 2 tysięcy metrów kwadratowych.

Według Jose Luisa, uprawa sałaty na Ukrainie jest promowana przez warunki pogodowe i klimatyczne, dobrą ziemię i dostępność rynku. Tutaj przeniósł on technologię hiszpańską i produkuje sałaty na nawadnianych polach. To gwarantuje zbiory w letnim upale.

Cykl uprawy sałaty wynosi 60 dni, co czyni ją uprawą szczególnie atrakcyjną. Sałata lodowa, w uprawie której specjalizuje się firma, jest zbierana ręcznie. Główki wysłane są do zakładu w celu dalszego przerobu. Jedna osoba może zebrać do 6 ton sałaty lodowej. Okres przydatności do spożycia sałaty wynosi tylko 7 dni, więc należy ją natychmiast sprzedać.

W ubiegłym roku firma zebrała 1 milion kg sałaty. Plany na rok 2018 przewidują zwiększenie produkcji o kolejne 30 procent.

Przypomnijmy, że według ekspertów branżowych rynek sałat i innych upraw tego typu jest na Ukrainie nasycony jedynie w 15 procentach. Zgodnie z ich oczekiwaniami, w nadchodzących latach rynek może wzrosnąć 5-krotnie. Na Ukrainie zaś całoroczną produkcję w tym sektorze prowadzi tylko 5 przedsiębiorstw. Aby pokryć potrzeby rynku wewnętrznego, niezbędny jest import i wciąż stanowi on większość w bilansie spożycia tych warzyw na Ukrainie.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE