Logowanie / Rejestracja Koszyk: 0 szt. 0
Dzisiaj jest Sroda 8 kwietnia 2020. Od wczoraj dodano 2851 ceny w 29 kategoriach. Życzymy miłego dnia.

Renault Master

  |   Źródło:
Dobre przyjęcie, z jakim spotkał się wśród użytkowników Renault Master spowodowało, że fabryka w Batilly produkuje już czwartą generację tego udanego modelu.

Warto dostrzec, że o ile Master I produkowany był przez 18 lat, o tyle kolejne generacje prezentowane są w odstępach 6 - 7 lat, co jak na samochód użytkowy jest cyklem dość krótkim.

Wśród sporej liczby konkurentów, samochody dostawcze Renault osiągnęły 12,3 proc. udziału w rynku, zajmując w Polsce drugą pozycję.

Na bazie tego modelu produkuje się nie tylko furgony, ale także busy, platformy do zabudowy i podwozia z pojedynczą lub podwójną kabiną. W tej prezentacji ograniczymy się do przekazania niektórych informacji o furgonie.

Przedsiębiorca, rozważający zakup Mastera ma do wyboru aż 48 wersji auta. W zależności od potrzeb – na przykład objętości i masy przewożonego ładunku czy rodzaju dróg, jakimi się porusza, a nawet wymiarów garażu – jest w stanie skonfigurować samochód dokładnie dopasowany do jego indywidualnych oczekiwań.

Długość nadwozia w wersji z przednim napędem waha się od 5048 (wymiary w milimetrach) do 6198 a w czterech dostępnych wersjach tylnonapędowych od 6198 do 6848. Wysokość od 23003 do 28008. Bardzo istotne dla użytkownika dane, to długość powierzchni ładunkowej (od 2583 do 4383), objętość ładunkowa, która może wynosić od 8 m³, aż do 17 m³ i dopuszczalna ładowność – od 994 kg do 2224 kilogramów.

Dokonując wyboru wersji trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że do prowadzenia niektórych furgonów nie wystarczy posiadanie prawa jazdy kategorii B. Prowadząc wersje o dużej ładowności kierujący musi dysponować prawem jazdy co najmniej C1.

Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku ciągnięcia przez Mastera przyczepy. Dmc przyczepy hamowanej może wynosić od 2,5 do 3 ton, co oznacza nieubłaganą konieczność uzupełnienia prawa jazdy o kategorię E.  Tylko kierujący najlżejszą wersją furgonu o dmc 2,8 może, dysponując wyłącznie kategorią B, ciągnąć lekką przyczepkę, bacząc jednak, by łączna dmc zestawu pojazdów nie przekroczyła 3,5 tony.

Żadna z wersji Mastera nie jest wyposażona w silnik z zapłonem iskrowym. Do wyboru są turbodiesle o pojemności  2,3 litra, dostosowane do wersji przednio lub tylkonapędowej, dysponujące mocą  100, 125 lub 150 koni mechanicznych. Te jednostki, współpracujące z 6-przełożeniową mechaniczną lub zautomatyzowaną skrzynią biegów są nowoczesne i trwałe. Rozrząd jest bezobsługowy, a wymiana oleju konieczna co 40 tys. kilometrów (lub co dwa lata – w zależności od tego, który z warunków zostanie spełniony pierwszy).

Silniki mają wysoki moment obrotowy, dostępny w szerokim zakresie obrotów. Spełniają normę Euro 5, co przekłada się pośrednio na stosunkowo niskie zużycie paliwa, element szczególnie dziś ważny w kosztach eksploatacji pojazdu. Przykładowo dCi 125, rozwijający moc maksymalną przy 3,5 tys. obrotów i dysponujący maksymalnym momentem 310 Nm już przy 1200 obrotach, zużywa w cyklu mieszanym 8,1-8,6 litra oleju napędowego na 100 km (montowany do samochodu z tylnym napędem ma zużycie wyższe o ok. litr).

Pojemność zbiornika paliwa (w standardzie 80 litrów) pozwala więc na rzadkie wizyty na stacjach benzynowych, a w opcji jest możliwe zamontowanie baku 105-litrowego.

Kierujący i pasażerowie Mastera podróżują w komfortowych, jak na tę kategorię pojazdów, warunkach. Wygodne siedzenia, nieźle wyciszona kabina, wiele przemyślnie rozmieszczonych schowków i uchwytów i bardzo dobra widoczność, to nie jedyne zalety auta.

Wskaźniki są dobrze widoczne, a elementy sterownicze ergonomiczne. Układ kierowniczy działa precyzyjnie, podobnie jak lewarek zmiany przełożeń, hamulce są skuteczne, a światła stałe doświetlają zakręty. Wydajny jest również system przewietrzania i ogrzewania samochodu.

Firma zadbała o bezpieczeństwo już w standardowym wyposażeniu. Mamy więc m.in. ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV oraz układem wspomagającym nagłe hamowanie, układ kontroli toru jazdy ESP rozpoznający stopień obciążenia pojazdu i (standardowo w wersji tylko napędowej, a opcjonalnie w autach z przednim napędem)  system ASR, który zapobiega poślizgowi kół napędzanych w trakcie ruszania.

Walory użytkowe furgonu podkreślają adaptacje dodatkowe - możliwość otwierania dwuskrzydłowych drzwi tylnych do kąta 270° (umożliwia podjechanie do rampy załadunkowej) tylny stopień ułatwiający dostęp do części ładunkowej, umieszczone w tej strefie gniazdo 12V, umożliwiające podłączenie narzędzi elektrycznych, blokada mechanizmu różnicowego. Szczególnie interesujące wydaje się gniazdo odbioru mocy przy silniku lub skrzyni biegów, które pozwala na wykorzystanie silnika do napędu takich urządzeń jak agregat chłodniczy, żuraw czy wysięgnik hydrauliczny. Dla użytkownika ważne jest także, że przebiegi między przeglądami zostały przez producenta wydłużone do 40 tys. kilometrów.

Samochód ma gwarancję mechaniczną na dwa lata bez limitu przebiegu.

Rzecz ostatnia: cena. Najtańszy furgon w cenach promocyjnych  kosztuje (z VAT) 107.900, najdroższy 149.600.

 

Podobne
Renault Traffic
2012-06-25 15:26
Renault Trafic
Niewielkie auta dostawcze mogą pełnić także rolę aut rodzinnych. Jednocześnie ich walory użytkowe nie są wcale takie małe.
czytaj więcej
Renault Kangoo
2012-04-19 12:19
Renault Kangoo
Renault Kangoo to pojemne auto, które sadownikowi może przydać się nie tylko do wożenia swoich produktów, ale także do celów prywatnych.
czytaj więcej
Dodaj komentarz
Dodając komentarz jako niezalogowany użytkownik, obok komentarza zostanie umieszczony Twój adres IP
Redakcja nie odpowiada za treści umieszczane w serwisie przez użytkowników. W przypadku pojawienia się treści uznawanych powszechnie za obraźliwe Redakcja podejmie starania mające na celu niezwłoczne usunięcie takich materiałów. W przypadku umieszczenia przez użytkownika treści uznawanych za obraźliwe lub innych treści niezgodnych z prawem, portal zastrzega sobie prawo do natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy użytkowników.