Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Cięte sałaty zyskują na popularności

Portal www.freshplaza.com opisuje rozwój tego segmentu na rynku włoskim. Sprzedaż świeżo ciętych warzyw liściastych nadal rośnie, a zjawisko to będzie kontynuowane z tego prostego powodu, że wciąż jeszcze bardzo niewiele rodzin kupuje je regularnie. "W 2017 r. sprzedaż warzyw świeżo ciętych i gotowych do spożycia wzrosła o 4 procent zarówno pod względem wielkości, jak i wartości w porównaniu z 2016 r.

Portal www.freshplaza.com przywołuje wyniki badań Università Cattolica del Sacro Cuore w Mediolanie pod tytułem "Pozycjonowanie na rynku świeżych i gotowych do spożycia produktów roślinnych w branży detalicznej".

Respondenci zgłosili, że konsumowali jedno-odmianowe (około 50 procent) i mixy sałatowe (48 procent) okazjonalnie (2/3 razy w tygodniu) lub często (prawie codziennie). Jest to z pewnością świadectwo zaufania konsumentów do kategorii produktów gotowych do spożycia. Wzrost konsumpcji warzyw wynika głównie z koncepcji "czas to pieniądz" - ludzie mają mniej czasu na gotowanie, dlatego preferują produkty gotowe do spożycia (46 procent) i z praktycznym opakowaniem (30procent).

Nadal jednak wiele pozostaje do zrobienia: 80 procent konsumentów widzi świeże produkty na półkach, ale wciąż ich nie kupi. Firmy muszą inwestować w badania, zyskać przychylność tych konsumentów, muszą budować nowe segmenty dostaw i rozszerzyć swoją ofertę, ale swoją rolę muszą również odegrać detaliści. Bo wciąż ​​ w ladach chłodniczych supermarketach na takie warzywa przeznaczona jest bardzo mała przestrzeń. Prawie wszystkie zakłady przetwórstwa warzyw działają w kontrolowanych warunkach temperaturowych, ale w sklepach jest bardzo niewiele lad chłodniczych.

Cena świeżo ciętych, gotowych do spożycia  produktów jest fałszywym problemem, ponieważ konsumenci nie mają dokładnej percepcji tej ceny. Czynnik, który jest tu istotny, a który doprowadził do zmniejszenia spożycia warzyw, to fakt, że konsumenci mają złe nawyki odżywcze i nadal nie zmieniliby swoich przyzwyczajeń, nawet jeśli warzywa gotowe do spożycia byłyby tańsze. Konsumenci są skłonni zapłacić za to, co jest im potrzebne, aby ich życie było łatwiejsze. Przykładem są zupy gotowe do spożycia.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE