Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hiszpania – dobry popyt na gruszki

Kampania gruszki 2020/2021 już nabiera kształtu dla firmy Pera de Lleida. Sprzedaż odmiany Limonera rozpoczęła się 22 lipca, pierwsze gruszki Konferencja pojawiły się 31 sierpnia, a Blanquilla ma trafić na półki sklepowe około 15 września. Kampania rusza mniej więcej w tych samych terminach, co w zeszłym roku.

Ze względu na ulewne deszcze odnotowane wiosną, tegoroczna produkcja gruszek Lleidy zmniejszy się o 2–4 procent, w zależności od odmiany i obszaru produkcji.

Chociaż rozmiar gruszek Konferencja będzie w tym roku mniejszy (problem powszechny w Europie), owoce są generalnie bardziej ordzawione na skórce, co doceniają hiszpańscy konsumenci. Gruszki Limonera osiągają zbliżone kalibry do tych z poprzednich sezonów.

Według dyrektora handlowego Rady Regulacyjnej PDO Pera de Lleida, Lourdes Salazar, „kampania rozpoczęła się z nieco większym popytem w porównaniu z początkiem poprzedniego roku. Spodziewamy się jednak zauważalnego wzrostu popytu od trzeciego tygodnia września, ponieważ wtedy kończy się kampania owoców pestkowych ze względu na znaczny spadek podaży”.

Warto również zwrócić uwagę na wpływ, jaki pandemia koronawirusa wywarła na spożycie gruszek w Hiszpanii. „Odkąd ogłoszono stan alarmowy i wprowadzono blokadę, spożycie gruszek znacznie wzrosło, zwłaszcza w przypadku gruszek paczkowanych. Popyt wzrósł tak bardzo, że zakończyliśmy kampanię ponad miesiąc wcześniej niż zwykle”- mówi. „Jestem dość optymistyczny. Myślę, że to będzie niezła kampania gruszkowa.”

Gruszki Konferencja z Lleidy, które stanowią około 65 procent całkowitej produkcji gruszek, silnie konkurują z gruszkami belgijskimi. „Produkcja belgijska jest podobna do zeszłorocznej, więc po raz kolejny będzie wysoka konkurencja cenowa, mimo że kalibry są mniejsze. Ze swojej strony Włochy odnotowały gwałtowny spadek produkcji w zeszłym roku, ale w tym roku jej wielkość odżywa”.

„Prawda jest taka, że ​​popyt na gruszki firmy Pera de Lleda w ostatnich latach stopniowo rośnie, mimo że ich cena również jest wyższa. Zauważyliśmy to zwłaszcza od początku kryzysu zdrowotnego. Wygląda na to, że hiszpańscy konsumenci są coraz bardziej świadomi konieczności kupowania produktów krajowych, jednak cena nadal ma duże znaczenie w momencie zakupu ”- mówi Lourdes.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE