Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Korzystaj z serwisu bez ograniczeń - porównuj szczegółowe ceny, czytaj pełne artykuły!

Wykup abonament

Zgadnij: czy dziecko powinno jeść jabłko ze skórką?

2020-09-16 15:15

Przedstawiciele Stowarzyszenia Sady Grójeckie przekonują rodziców dzieci w wieku szkolnym, że warto jeść owoce i warzywa, a jabłka najlepiej jeść bez skórki. „Zacznijmy więc nowy rok szkolny od odpowiedniej porcji warzyw i owoców. Starajmy się włączać je do posiłków przygotowywanych dla dzieci. Ich forma to kwestia indywidualnych upodobań: soki, świeże owoce, w całości bądź w cząstkach. Efekt na pewno będzie pozytywny” – zachęca Stowarzyszenie Sady Grójeckie.

„Klienci, choć stają się coraz bardziej świadomi i wymagający, tempo ich życia wymusza na nich zakup produktów do natychmiastowego spożycia” - zaznacza Magdalena Wrotek-Figarska, dyrektor Biura Stowarzyszenia Sady Grójeckie. „Nasze stowarzyszenie i zrzeszeni w nim sadownicy już próbują dostosowywać się do tych trendów. Dlatego, oprócz Jabłek Grójeckich, wprowadzamy do sprzedaży wiele produktów, takich jak naturalne niesłodzone soki, smoothie, musy, a dla tych bardziej wymagających jest sok jabłkowy z bąbelkami czy z chmielem. Certyfikat ChOG (Chronione Oznaczenie Geograficzne), przyznany Jabłkom Grójeckim przez Unię Europejską, sprawia, że we wszystkich produktach końcowych używamy jedynie jabłek najwyższej jakości, co wyróżnia nas wśród pozostałych producentów. To szczególnie ważne, ponieważ głównym odbiorcą takich produktów są właśnie dzieci.

Stowarzyszenie zachęca rodziców, żeby nie obierali jabłek ze skórki. Właśnie tuż pod nią znajduje się wiele potrzebnych młodemu organizmowi substancji. Zamiast obierać jabłko, znacznie lepiej je po prostu pokroić na mniejsze kawałki, by dziecko mogło łatwiej je pogryźć. Jeśli małolaty jednak nie mają akurat ochoty na owoce, powinny pić soki.

„Naturalne soki mają wartość odżywczą zbliżoną do produktów, z których są przygotowane” – przekonuje dr. hab. Dariusz Włodarek lekarz, dietetyk i żywieniowiec, Kierownik Zakładu Dietetyki Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW w Warszawie. „Na przykład sok jabłkowy, tak, jak świeży owoc, zawiera polifenole, czyli silne antyoksydanty. Generalnym założeniem jest to, że soki mogą zastępować 1 z 5 porcji warzyw i owoców. Spożycie soków przez dzieci zależy przede wszystkim od ich wieku: od 4 do 6 lat powinno być to około 170 ml, zaś od 7 roku życia 1 szklanka soku dziennie, czyli ok 230 ml”.

Słowa kluczowe: jabłka
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem