Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Francja – trudny sezon dla producentów pomidorów

Francuscy producenci pomidorów muszą stawić czoła dość skomplikowanej sytuacji w tym sezonie. Po okresie wiosny, która minęła w niesprzyjających warunkach pogodowych, lato przyniosło upały, a to zaowocowało produkcją, która jest większa niż popyt. Marine Bougeard z firmy „Prince de Bretagne” stwierdziła: "Na poziomie producenta, sezon 2018 jest naprawdę nietypowy."

Podaż ogółem pomidorów jest znacząco większa niż w innych latach. "Ponieważ warunki pogodowe były naprawdę specyficzne, przy rekordowych temperaturach w miesiącu lipcu, na rynku jest duża ilość pomidorów (szklarniowych i z gruntu), w wyniku czego ceny są niskie. Popyt jest wysoki, ale nie jest on wystarczająco duży na tę podaż, szczególnie w przypadku pomidorów luzem i gałązkowych Kolejnym aspektem obniżającym popyt jest wysoki poziom produkcji ogródków przydomowych, w których konsumenci uprawiają własne pomidory."

"W latach 2008 - 2010 nastąpił znaczny wzrost odmian proponowanych na rynek francuski, z dużą dywersyfikacją, w tym także wszystkich starych odmian. Dziś ten segment jest dobrze ugruntowany. Również nowsze odmiany są bardzo cenione przez konsumentów. Obecnie większość wzrostu jest generowany w segmencie pomidorów takich jak cherry i koktajlowe, a także w zakresie pomidorów eko."

W 2017 roku „Prince de Bretagne” wprowadził markę "100% Nature et Saveurs" - w stu procentach naturalny i smaczny. To gatunek pomidorów uprawianych bez syntetycznych pestycydów. "Producenci „Prince de Bretagne” od lat przestrzegają dobrych praktyk rolniczych, wykorzystując w procesie produkcji owady i dzięki temu ograniczając użycie chemikaliów. Ta nowa marka, zbudowana przez samych producentów, jest kolejnym krokiem. Producenci angażują się w ten projekt dobrowolnie. Ten sposób produkcji jest jeszcze trudniejszy. Producenci musieli dostosowywać swoje techniki agronomiczne i być jeszcze bardziej czujni, gdy zajmują się roślinami. "

Ten sposób uprawy pomidorów jest trudny, ale satysfakcjonujący. "W tym roku pomidory wolne od pestycydów są prawdziwym przebojem rynku, który reaguje na popyt konsumentów, a podaż tych pomidorów rośnie drugi rok z rzędu. Jest to segment dobrze rozwijający się w supermarketach, nawet jeśli jeszcze pozostaje rynkiem niszowym." Dostępna jest teraz pełna gama pomidorów „100% Nature & Saveurs”, w tym pomidorów gałązkowych, okrągłych i koktajlowych. Szczególnie marka ta jest popularna w przypadku pomidorów drobnych i pakowanych. "Opakowanie zapobiega zanieczyszczeniu krzyżowemu w punktach sprzedaży."

Marka „100% Nature et Saveurs” została opracowana nie tylko na rynek francuski. "W przyszłości będziemy się starali wykorzystać dobre możliwości na rynkach, na których istnieje wysokie zapotrzebowanie na produkty zrównoważone lub ekologiczne, takich jak Niemcy i Europa Północna".

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE