Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Fresh-market.pl to najbardziej aktualne na rynku ceny owoców i warzyw

Wykup abonament

Gotowane warzywa też mają wartość

2013-09-20 16:13

Zdaniem dietetyka Michelle Dudash, autora książki "Czyste jedzenie dla zdrowej rodziny", niektóre warzywa lepiej spożywać po obróbce termicznej.

- Kiedy gotujesz warzywa z ich twardych ścian komórkowych, uwalniają się składniki odżywcze. Pomaga to również organizmowi łatwiej je wchłonąć - mówi dietetyk.

Dudash podkreśla, że jego zalecenia dotyczą określonych warzyw i substancji w nich zawartych m.in. marchew (beta-karoten), szpinak (wapń), pomidory (likopen), grzyby (witamina D, błonnik).

- Trzeba mieć świadomość, że gotowanie warzyw może zmniejszyć ilość witaminy C. Jednak jest to bardzo niestabilny składnik odżywczy. Na szczęście witamina C znajduje się w wielu produktach w przeciwieństwie do innych składników odżywczych - podkreśla dietetyk.

Ekspert podkreśla, że najlepszą sposobem na przyrządzenie warzyw jest ich gotowanie na parze.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem