Ciągłość dostaw to warunek sukcesu
W ostatnich dniach wzrosła cena kapusty pekińskiej. Niektórzy producenci natychmiast stwierdzili, że nie będą przygotowywać towaru po wcześniej umówionej cenie i poczekają, aż cena wzrośnie. Taką sytuację często obserwuję, gdy rośnie zainteresowanie danym towarem.
Dotyczy to nie tylko kapusty, ale i innych warzyw i owoców. Jakie są konsekwencje takiej decyzji producentów?
Dla nich samych to zarobek wyższy często jedynie o parę groszy, ale zdarza się również, że zamiast zarobić stracą: jabłka przetrzymane w przechowalni tracą na jakości i trzeba oddać daną partię towaru na potrzeby przemysłowe. Dla firmy handlowej brak towaru u dostawcy oznacza konieczność znalezienia nowego źródła zaopatrzenia, kontrahenta, który rozumie, że tylko stała współpraca i zapewnienie ciągłości dostaw do sklepów gwarantuje sukces. Myślenie przyszłościowe nastawione jest na utrzymanie stałego odbiorcy.
W sklepie dbają o klienta, aby wrócił następnego dnia. W hurtowni, aby odbiorca, czyli sklep, miał pełen asortyment warzyw i owoców, dobrej jakości i w dobrej cenie. Jak firma handlowa ma tego dokonać?
Szuka dostawcy, który ma taki towar. Dostawcy, który nie powie, gdy samochód czeka pod magazynem, że sprzeda towar, ale o 5 groszy drożej niż się umawialiśmy.
Ciągłość dostaw jest zdolny zapewnić duży producent lub grupa producencka, formalna lub nie. Dobra polityka handlowa w grupie i zatrudnienie specjalisty od handlu daje producentom pewność utrzymania dobrych, lojalnych odbiorców. Firma handlowa, która ma dużo zamówień, musi pracować z dostawcą, który zapewni ciągłość dostawy towaru dobrej jakości i w dobrej cenie.
Źródło: Krystyna Szymańska dla fresh-market.pl