Kontaktujemy się w sprawie cen z kilkuset skupami w całej Polsce. Korzystaj z naszych informacji.

Kup teraz abonament!

Kings&Apples już niedługo trafią do sklepów

2011-03-23 00:00
Polska jest największym producentem jabłek w Europie. Dotychczas, najczęściej wykorzystywanym atutem w celu pozyskiwania nowych odbiorców były niskie koszty produkcji. To się jednak się zmienia. - informują twórcy projektu Polskie Jabłka Wysokiej Jakości.

 Już nie cena ale jakość oferowanych jabłek, możliwość potwierdzenia jej stosownymi certyfikatami, wiarygodność dostawcy, stają się coraz ważniejsze zarówno sprzedając owoce w kraju jak i zagranicą. – uważa Zbigniew Chołyk, członek Komisji Ekspertów, odpowiadającej za realizację projektu „Polskie Jabłka Wysokiej Jakości”.

W projekcie tym najwyższej jakości jabłka otrzymają logo Kings&Apples i już w najbliższych dniach mają trafić do sieci polskich sklepów (więcej informacji o tym projekcie jest na stronie www.kingsandapples.com ). Zbigniew Chołyk, jest także prezesem grupy producentów jabłek Stryjno-Sad z Kawęczyna koło Lublina, która od wielu lat dostarcza owoce do sieci supermarketów i wie o tym, że duża i dobra sprzedaż może być realizowana w sklepach tylko wtedy jeśli do sprzedaży kierowane są owoce wysokiej jakości.

Obecnie grupa ta zrzesza 87 sadowników, a w jej ofercie największy udział stanowią jabłka (10 000 ton). W grupie tej wciąż czynione są starania związane z poprawą jakości oferowanych owoców. Związane jest to m.in. z wprowadzeniem do nasadzeń określonych odmian, prowadzenie upraw zgodnie z zasadami IP oraz wdrożenie w gospodarstwach certyfikatu GLOBALGAP, a na terenie sortowni i pakowni systemu HACCP (w planach jest wdrożenie systemu BRC). Na stałe zatrudniono inspektora ds. jakości (odpowiada za pracę na terenie sortowni i pakowni), jest także stała kadra wykwalifikowanych pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie owoców do sprzedaży. W grupie tej inwestuje się w nowoczesne maszyny do sortowania i pakowania owoców. Dzięki takim działaniom owoce trafiające do odbiorców mają coraz lepsze parametry. (K&A)

Jesteśmy przekonani, że cena nie jest już najważniejsza. Znacznie więcej możemy sprzedać owoców, jeśli są nawet droższe, ale mają bardzo dobrą jakość. Obecnie nie można pozwolić sobie na to, aby na rynek trafiały owoce wątpliwej jakości. Uważam, że wprowadzenie nowej marki na polskie jabłka wysokiej jakości i przestrzeganie przez wszystkich uczestników tego programu wymagań jakie stawiane są owocom sprzedawanym pod nowym logo przyniesie zarówno sadownikom jak i konsumentom same korzyści – mówi Zbigniew Chołyk.


Źródło: kingsandapples.com
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem