Z naszych danych korzystają instytuty, ministerstwa, sieci handlowe dołacz i Ty!

Kup teraz abonament!

Mrożona żywność święci triumfy

2010-01-22 00:00

Mimo kryzysu, na rynkach konsumenckich mrożona żywność święci triumfy. Analitycy szacują, że w bieżącym roku Polacy kupią jej o niemal 5 procent więcej niż w 2009 roku - informuje Beata Drewnowska z Rzeczpospolitej

W tym roku sprzedaż mrożonej żywności, m.in. mieszanek warzywnych, owocowych i dań gotowych ma sięgnąć 211,3 tys. ton. Wydamy na nią nieco ponad 1,5 mld zł. – prognozuje Euromonitor International. Mimo większych zakupów kwota ta będzie o niecały 1 proc. niższa niż w 2009 r.

Jedną z głównych przyczyn spadku jest coraz większa popularność marek własnych sieci handlowych, które widząc potencjał w rynku mrożonek, chcą umacniać na nim swoją pozycję.

Wg danych firmy MEMRB, w 2009 r. udział marek własnych w segmencie mrożonek warzywnych i owocowych zwiększył się o z 21 do 23 proc. W przypadku mrożonych dań gotowych na bazie mąki i ziemniaków odnotowano 4 proc. wzrost - wg szacunków Nielsena, pod koniec 2009 r. ich udział wynosił 26,6 proc.

Więcej na ten temat przczytasz w informacjach ekonomicznych Rzeczpospolitej

Źródlo: www.rp.pl

Zapraszamy do dyskusji na forum fresh-market.pl

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem