Mrożona żywność święci triumfy
Mimo kryzysu, na rynkach konsumenckich mrożona żywność święci triumfy. Analitycy szacują, że w bieżącym roku Polacy kupią jej o niemal 5 procent więcej niż w 2009 roku - informuje Beata Drewnowska z Rzeczpospolitej
W tym roku sprzedaż mrożonej żywności, m.in. mieszanek warzywnych, owocowych i dań gotowych ma sięgnąć 211,3 tys. ton. Wydamy na nią nieco ponad 1,5 mld zł. – prognozuje Euromonitor International. Mimo większych zakupów kwota ta będzie o niecały 1 proc. niższa niż w 2009 r.
Jedną z głównych przyczyn spadku jest coraz większa popularność marek własnych sieci handlowych, które widząc potencjał w rynku mrożonek, chcą umacniać na nim swoją pozycję.
Wg danych firmy MEMRB, w 2009 r. udział marek własnych w segmencie mrożonek warzywnych i owocowych zwiększył się o z 21 do 23 proc. W przypadku mrożonych dań gotowych na bazie mąki i ziemniaków odnotowano 4 proc. wzrost - wg szacunków Nielsena, pod koniec 2009 r. ich udział wynosił 26,6 proc.
Więcej na ten temat przczytasz w informacjach ekonomicznych Rzeczpospolitej
Źródlo: www.rp.pl
Zapraszamy do dyskusji na forum fresh-market.pl