Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Musimy jeść więcej jabłek

2011-03-14 00:00

Ważnym problemem w krajowej produkcji jabłek jest spadek ich spożycia. Produkcja tych owoców rośnie, a spożycie spada. W latach 2001–2003 spożycie jabłek na osobę przekraczało 23 kg, a w ostatnich latach wynosiło zaledwie 15 kg. W związku z tym krajowe zapotrzebowanie na jabłka spadło o około 300 tys. ton, główną tego przyczyną jest ich jakość. - czytamy w informacji prasowej programu Kings&Apples

W punktach sprzedaży jeszcze za dużo jest jabłek, których wygląd nie zachęca do zakupu. Konkurencją dla polskich jabłek są przede wszystkim owoce południowe. Od kilku lat wzrasta ich spożycie, konsumenci chętnie je kupują mimo, że najczęściej są droższe od jabłek, nawet tych wysokiej jakości. Warto też zwrócić uwagę, że cena jabłek nie ma większego wpływu na wielkość ich spożycia. W naszym kraju jabłka nadal są najtańsze na świecie.

Istotną przyczyną spadku spożycia jabłek jest m.in. brak ich promocji w naszym kraju. Więcej jest akcji promujących owoce południowe niż produkowanych u nas gatunków. Dlatego też Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych wspólnie ze Związkiem Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej złożyło wniosek do Agencji Rynku Rolnego dotyczący promocji owoców wysokiej jakości pod tytułem „Polskie Jabłka Wysokiej Jakości”, którego celem jest przekonanie konsumentów do jabłek. Projekt ten zostanie zrealizowany z funduszu Promocji Owoców i Warzyw, którym zarządza Agencja Rynku Rolnego.

Wzrost spożycia jabłek ma też poprawić m.in. program „Owoce w szkole”, który uruchomiono jesienią 2009 roku. Początek realizacji tego programu był jednak trudny, m.in. z powodu skomplikowanych zasad dostaw owoców i warzyw do szkół oraz sposobów rozliczania kosztów. Niestety jest w dalszym ciągu wiele zastrzeżeń dotyczących realizacji tego projektu, a także do jakości części jabłek jakie trafiają do szkół.

Dlatego organizatorzy projektu „Polskich Jabłek Wysokiej Jakości” zapowiadają częste i dokładne kontrole jakości owoców sprzedawanych z logo Kings & Apples. Osoby ich nie spełniające będą wykluczane z programu. Więcej informacji o parametrach odmian z nowym logo można znaleźć na stronie internetowej www.kingsandapples.com

Źródło: kings&apples

Zapraszamy do dyskusji na forum fresh-market.pl

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem