Nie daj się nabrać na świąteczne promocje!
2007-12-10 00:00
Brytyjskie organizacje konsumenckie przyjrzały się promocjom cenowym w marketach. Okazało się, że większość sieci handlowych nabiera swoich klientów, najpierw podnosząc ceny, a później reklamując wysokie obniżki.
Organizacje konsumenckie przeanalizowały cenniki w najpopularniejszych brytyjskich marketach i okazało się, że w przypadku typowo świątecznego asortymentu cenniki często są zmieniane. Winogrona, mandarynki, ryby drożeją o 25-30 proc., po czym tydzień później mają już nową, promocyjną cenę specjalnie na święta.
Brytyjscy kontrolerzy oceniają, że sieci handlowe wykorzystują lukę w przepisach chroniących konsumentów. Nadzieją na poprawienie sytuacji jest unijna dyrektywa o nielegalnych praktykach handlowych, która wejdzie w życie w przyszłym roku.
Źródło: fresh-market.pl na podstawie TVP (Redakcji Rolnej)
Organizacje konsumenckie przeanalizowały cenniki w najpopularniejszych brytyjskich marketach i okazało się, że w przypadku typowo świątecznego asortymentu cenniki często są zmieniane. Winogrona, mandarynki, ryby drożeją o 25-30 proc., po czym tydzień później mają już nową, promocyjną cenę specjalnie na święta.
Brytyjscy kontrolerzy oceniają, że sieci handlowe wykorzystują lukę w przepisach chroniących konsumentów. Nadzieją na poprawienie sytuacji jest unijna dyrektywa o nielegalnych praktykach handlowych, która wejdzie w życie w przyszłym roku.
Źródło: fresh-market.pl na podstawie TVP (Redakcji Rolnej)
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem