Nowe unijne programy promocyjne
Komisja Europejska zaaprobowała nowe programy promujące unijne produkty na rynkach poza Unią. W sumie przyjęto 25 programów - 18 z nich dotyczy produktów rolnych z Danii, Niemiec, Grecji, Francji, Włoch, Cypru, Węgier, Polski, Portugalii i Słowenii.
Krajami przeznaczenia będą tym razem rynki amerykański, rosyjski oraz chiński. Promocją objęto następujące grupy produktowe: wino, owoce i warzywa, mięso, produkty mleczne, oliwę z oliwek, produkty organiczne oraz produkty o chronionych nazwach pochodzenia i chronionych nazwach geograficznych. Łączna kwota skierowana na wspomniany cel wyniesie w całym okresie trwania kampanii 19,6 mln euro.
W przypadku rynku ogrodnictwa nowe programy objęły:
- Grecję - przetworzone owoce, okres obowiązywania programu to 2 lata, a łączna kwota przeznaczona na ten cel to 918,0 tys. euro, z czego 459,0 tys. euro pokryje Komisja Europejska,
- Włochy - młode ziemniaki, okres obowiązywania programu to 3 lata, a łączna kwota przeznaczona na ten cel to 2,487 mln euro , z czego 1,243 mln euro pokryje Komisja Europejska,
- Włochy - owoce i warzywa, okres obowiązywania programu to 3 lata, a łączna kwota przeznaczona na ten cel to 4,122 mln euro, z czego 2,061 mln euro pokryje Komisja Europejska.
Źródło: fresh-market.pl na podstawie FAMMU/FAPA i Rapid Press Releases