Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

O serwsie fresh-market.pl na łamach prasy

2007-12-18 00:00

W miesięczniku „Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny” nr 11/2007 ukazał się artykuł dr hab. Wacława Szymanowskiego – profesora SGGW na temat elektronicznej platformy handlowej fresh-market.pl., która jest pomysłem firmy Silvi Cola.

Autor opisuje ją jako „profesjonalny serwis internetowy poświęcony wyłącznie segmentowi rynku owoców i warzyw świeżych, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom uczestników rynku owocowo-warzywnego”. Zainteresowani mogą zamieszczać bezpłatne ogłoszenia kupna-sprzedaży owoców i warzyw. W okresie marzec-maj br. przeprowadzono badania ankietowe wśród 90 losowo wybranych użytkowników platformy.

Badania te doprowadziły do niektórych wniosków:

  • Łączność z eBroniszami 51 proc. firm nawiązywało za pomocą stałych łączy, 49 proc. - za pomocą modemu; 63 proc. korzystało z Internetu w pracy, a około 30 proc. w domu.
  • Najczęstszym źródłem informacji o istnieniu tej platformy była nadzorująca jej działanie firma Silvi Cola (40 proc.), a następnie znajomi (29 proc.), internet (21 proc.) i inne platformy (10 proc.). Najczęściej tę stronę odwiedzali uczestnicy, którzy znali ją od 9-12 miesięcy, a 40 proc. z nich logowało się na niej codziennie. Dzięki korzystaniu z platformy liczba nawiązanych stałych kontaktów między firmami w 82 proc. przekroczyła 10, a w 64 proc. były to kontakty krótkotrwałe.
  • Przyczyną korzystania z platformy jest chęć zysku. Osoby odpowiedzialne za transakcje handlowe w ponad 50 proc. przypadków szacowały wzrost obrotów o 10-12 proc. 60 proc. firm odnotowało wielkość obrotów powyżej 2 mln euro, a 68 proc. firm deklarowało sprzedaż produktów głównie na Wschód.
  • Transakcje handlowe najczęściej były realizowane poprzez pocztę elektroniczną (49 proc.) oraz przez telefon (39 proc.).

    Dzięki wykorzystaniu dostępnych technologii internetowych czas realizacji transakcji jest znacznie szybszy, a zatem przynosi większe korzyści finansowe.

    Źródło: fresh-market.pl na podstawie „Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny” nr 11/2007
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem