"Konsumenci są skłonni zapłacić więcej za banany, które pozostają produktem o dobrym stosunku jakości do ceny".
W czasach inflacji żywność jest mniej dotknięta niż inne kategorie, a świeże owoce nawet mniej, ponieważ około 75% konsumentów nadal kupuje taką samą lub większą ilość świeżych owoców. Przemawiając z pól bananowych swojej najnowszej ekologicznej farmy Finca San Jorge w Ekwadorze, Michaela Schneider, menedżer ds. rozwoju biznesu Fyffes, mówi: "Ceny detaliczne bananów są stosunkowo stabilne od lat w Ekwadorze".

FreshPlaza jest jedną z najbardziej znanych na swiecie, globalną platformą medialną dla branży owoców i warzyw świeżych, dostarczającą swoim czytelnikom najnowsze informacje o rozwoju rynku i trendach. Zespół pisarzy i redaktorów pozyskuje wiadomości z całego świata, a codziennie wysyłany jest newsletter z dedykowanymi wydaniami dla Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Europy, Azji, Oceanii i Afryki.
FreshPlaza jest po swojej naturze interaktywnym konceptem, który opiera się na udziale swoich czytelników, gdzie czytelnicy są zachęcani do wykorzystania platformy do publikacji bezpłatnych informacji prasowych (500 słów lub mniej) i ogłoszeń o pracę.