"Automatyzacja i robotyzacja zbiorów będzie niezbędna w perspektywie średnio- i długoterminowej".
3 października, podczas targów Fruit Attraction, Afrucat - Stowarzyszenie Przedsiębiorców Owocowych Katalonii - przedstawiło bilans kampanii owoców pestkowych Katalonii w 2023 roku.
Według jego dyrektora, Manela Simona, kampania brzoskwiniowa i nektarynkowa w 2023 r. była naznaczona czterema czynnikami: "susza, brak siły roboczej, ceny i wpływ szkodników na produkcję". Susza była przyczyną kilku z tych czynników.

FreshPlaza jest jedną z najbardziej znanych na swiecie, globalną platformą medialną dla branży owoców i warzyw świeżych, dostarczającą swoim czytelnikom najnowsze informacje o rozwoju rynku i trendach. Zespół pisarzy i redaktorów pozyskuje wiadomości z całego świata, a codziennie wysyłany jest newsletter z dedykowanymi wydaniami dla Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Europy, Azji, Oceanii i Afryki.
FreshPlaza jest po swojej naturze interaktywnym konceptem, który opiera się na udziale swoich czytelników, gdzie czytelnicy są zachęcani do wykorzystania platformy do publikacji bezpłatnych informacji prasowych (500 słów lub mniej) i ogłoszeń o pracę.
Zobacz więcej: Brzoskwinie