Kontaktujemy się w sprawie cen z kilkuset skupami w całej Polsce. Korzystaj z naszych informacji.

Kup teraz abonament!

Jak mądrze kierować produkcją i dystrybucją cytrusów?

2007-08-19 00:00

Produkcja owoców cytrusowych i handel nimi wyróżniają się bardzo wyspecjalizowaną bazą logistyczną, dystrybucyjną i marketingową. Ich uprawą zajmuje się duża liczba plantatorów (wysokie rozdrobnienie produkcji), a sezon zbiorczy odbywa się kilka razy w roku.

W celu polepszenia koordynacji działań, producenci w wielu krajach powołali własne spółdzielnie i organizacje. Mają one służyć prowadzeniu wspólnej sprzedaży oraz działalności logistycznej i marketingowej.

Organizacje te ustanowiły znaki firmowe, pod którymi sprzedawane są owoce cytrusowe np. "Sunkist" w Kalifornii, "Jaffa" w Izraelu i "Outspan" w RPA. Grupy producentów powołują rady programowe, odpowiedzialne głównie za rozpoczęcie zbiorów oraz dystrybucję owoców (szczególnie z przeznaczeniem na eksport).

Sprzedażą eksportowanych owoców na zagranicznych rynkach zajmują się firmy eksportowe lub importowe, o ugruntowanej już pozycji w poszczególnych krajach.



Źródło: fresh-market.pl

Zobacz więcej: Cytryny

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem