Kontaktujemy się w sprawie cen z kilkuset skupami w całej Polsce. Korzystaj z naszych informacji.

Kup teraz abonament!

Czereśnie: jak to robią Hiszpanie?

2009-05-27 00:00
W tym roku po raz kolejny hiszpański region Extremadura będzie promował w UE czereśnie Picota uprawiane w rejonie Jerte. Ta inicjatywa podjęta sześć lat temu pozwoliła m.in. na zwiększenie eksportu do Włoch o ponad 500 %.
Tegoroczny budżet kampanii promocyjnej wynosi 700 tys. euro, z czego 185 tys. zostało wyłożone przez regionalne ministerstwo handlu, 315 tys. przez Instytut Handlu Zagranicznego, a pozostała część pochodzi od firm zrzeszonych w komitecie nazwy pochodzenia czereśni z Jerte. Zdaniem dyrektora ds. handlu w rządzie regionalnym taka kampania przynosi wymierne efekty, gdyż dzięki niej czereśnie Picota mogły trafić na czołowe rynki europejskie i do głównych sieci handlowych.
Tegoroczna produkcja tych czereśni szacowana jest na 9 tys. ton.

Źródło:www.fresh-market.pl (kz) na podstawie fruttaonline.com
 
Zapraszamy do dyskusji na forum fresh-market.pl

Zobacz więcej: Czereśnie

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem