Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Jabłka każdego dnia tylko dla wybranych

2012-05-22 13:31

Kampania "Jabłka każdego dnia" to 3-letni program promujący jabłka, który będzie realizowany na rynku rosyjskim i ukraińskim. Całkowity budżet programu wynosi blisko 4 mln euro, stanowi w zdecydowanej większości dofinansowanie z UE i Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Kampania  jest więc realizowana z pieniędzy unijnych, Agencji Rynku Rolnego oraz Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.

Programem objęte są jabłka, które są najważniejszym gatunkiem roślin sadowniczych umiarkowanego klimatu z punku widzenia znaczenia gospodarczego i udziału w diecie przeciętnego konsumenta na rynku rosyjskim i ukraińskim. Kampania będzie koordynowana i realizowana przez Polskę, natomiast działania promocyjne będą prowadzone na dwóch obszarach: Rosji i Ukrainie. Głównym rynkiem ze względu na liczbę mieszkańców i udział w eksporcie europejskich jabłek będzie Rosja  - 75 proc. budżetu kampanii, na rynku ukraińskim zostanie zrealizowane 25 proc. budżetu akcji.

ARR oraz ZSRP w koordynacji działań informacyjnych oraz promocyjnych pomaga agencja Partners of Promotion. Z naszych informacji wynika, że działania promocyjne mają objąć kampanie w supermarketach oraz salonach fitness. Trudno jednak uzyskać bardziej szczegółowe informacje na ten temat. Ani polska agencja płatnicza ARR, ani agencja PR nie odpowiedziała nam na pytania dotyczące szczegółów prowadzonej kampanii ani wydatkowania unijnego dofinansowania. Również o konferencji niewiele było w Polsce wiadomo. Polskie media nie zostały o niej poinformowane, rosyjskie - nieliczne i nawet nie te branżowe. Widać to było choćby na sali, w której konferecja się odbyła - ciekawej i dobrze przygotowanej prelekcji słuchało kilku dziennikarzy, natomiast transmisję on-line oglądało 50 osób.

Strona polska, w której szeregach znalazł się przedstawiciel z ramienia Agencji Rynku Rolnego, a także szef ZSRP Mirosław Maliszewski opowiadała szeroko o walorach europejskich jabłek. Bo chociaż promować mamy jabłka europejskie, to główny nacisk położony był na odmiany hodowane głównie w naszym kraju.

Rosyjscy dziennikarze zadawali pytania dotyczące walorów jakościowych jabłek. Nie były to jednak pytania szczegółowe i bardzo związane z samą kampanią, skupiano się raczej na stronie konsumenta: jak wybrać smaczne jabłko, czy lepszy owoc mniejszy, większy, bardziej czerwony etc. Eksperci udzielali też odpowiedzi na pytania zadane na Facebooku, jednak nie na wszystkie i nasze pytanie o szczegóły kampanii pozostało bez odpowiedzi.

Co o tym sądzicie? Czy Waszym zdaniem kampania odniesie sukces? Piszcie, komentujcie. Autor najciekawszej wypowiedzi przysłanej do 25 maja  na janina.bg|fresh-market.pl| |janina.bg|fresh-market.pl dostanie od serwisu Fresh-market.pl drobny upominek:)

 

 

Zobacz więcej: Jabłka

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE