Kampania "Jabłkomania"
Pomysł kampanii jest wynikiem rosnącej liczby problemów ze zdrowiem wśród polskich dzieci i młodzieży. Niezdrowa dieta i brak aktywności fizycznej, skutkujące zmęczeniem i ospałością, to najwięksi wrogowie uczących się dzieci.
Spożywanie niezdrowych produktów bogatych w cukier, sól i konserwanty prowadzi też do różnych chorób, takich jak choroby krążenia, cukrzyca a także otyłość. Wystarczy rzut oka na półki sklepików szkolnych, by przekonać się, że produkty w nich sprzedawane z pewnością nie służą zdrowej diecie. Trudno jednak przekonać dzieci, używając racjonalnych argumentów, aby zmieniły swoje przyzwyczajenia i zamiast paczki chipsów wybrały jabłko. Z niezdrowymi produktami należy walczyć ich własną bronią. Dzieci chętniej sięgają po chipsy i colę dlatego, że te produkty podane są w atrakcyjnej formie, mają kolorowe opakowania, często też producenci organizują konkursy i loterie. Owoce i warzywa wypadają przy nich po prostu nudno, niezależnie od tego jak bardzo są zdrowe. I stąd pomysł, aby zaproponować dzieciom jabłko inaczej, jabłko w nowej formie, połączone ze zbieraniem pieczątek, konkursami i nagrodami.
Patronat honorowy nad kampanią objęli:
Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski, Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Nawara, Prezydent Miasta Nowego Sącza Ryszard Nowak, Starosta Nowosądecki Jan Golonka
Patronat medialny:
Dziennik Polski, Gazeta Wyborcza, Radio Kraków Małopolska, TVP3 Kraków, Onet.pl
Partnerzy:
Indywidualni sadownicy z Małopolski: Adam Węgrzyn, Robert Węgrzyn oraz Tadeusz Węgrzyn, Spółdzielnia Ogrodnicza Ziemi Sądeckiej, Sądecka Grupa Producentów Owoców i Warzyw Owoc Łącki, Sadownicza Spółdzielnia Handlowa Łososina, Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych oraz firmy Newag, PZU Życie S.A., Fakro.
Strona internetowa powstaje dzięki firmie Proteuss
Źródło: fresh-market.pl za www.jablkomania.pl
Zobacz więcej: Jabłka