AMI: Niemiecki import owoców na najniższym poziomie od ośmiu lat
Niemcy zaimportowali w ubiegłym roku mniej owoców niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich ośmiu lat. Tylko w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano niedobór o dobre 400 tys. t. Pomimo spadku wielkości importu, jego wartość wzrosła. Ale jakie były przyczyny takiego rozwoju sytuacji?
Według wstępnych danych Federalnego Urzędu Statystycznego w 2022 roku Niemcy będą miały około 5,08 mln t świeżych owoców
.

Fruchthandel to międzynarodowa firma medialna z siedzibą w Düsseldorfie w Niemczech. Głównym zakresem działalności spółki jest świeże owoce i warzywa - od nasion i produkcji przez wszystkie etapy handlu aż po konsumentów. Korzenie Fruchthandel sięgają 1916 roku, kiedy powstał specjalistyczny magazyn "Früchtehandel", obecnie znany jako "Fruchthandel Magazin". Magazyn ustanowił się jako lider na rynku języka niemieckiego dzięki swojej eksperckiej wiedzy, aktualności i zaangażowaniu w temat owoców i warzyw. Oprócz tygodnikowego "Fruchthandel Magazin", spółka publikuje również specjalne krajowe i tematyczne edycje, roczny przewodnik branżowy i codzienny newsletter "Fruchthandel Newsmail".
Zobacz więcej: Ogólne informacje z rynku owoców