Pakowane owoce i warzywa przekroczą 45% całkowitej wartości do 2023 r.
2024-03-05 00:00
Źródło:
Italiafruit.net
- W 2023 roku wartość zapakowanych owoców i warzyw przekroczyła 45% całkowitej wartości rynku.
- Zauważono niewielki spadek ilościowy; wyraźne różnice między owocami a warzywami.
- Od 2018 roku różne okoliczności wpłynęły na rynek zapakowanych owoców i warzyw, zwiększając ich udział ponad średnią dekadową.
- Udział zapakowanych owoców i warzyw o ustalonej wadze nieznacznie spadł w 2023 roku do 37,9% w porównaniu z 38,2% w 2022 roku.
- Wartościowo udział ten wzrósł do 45,5% w 2023 roku, co jest wzrostem w porównaniu do 44,9% w 2022 roku, głównie z powodu inflacji.
- Wydarzenia takie jak wprowadzenie płatnych torebek na zakupy i pandemia COVID-19 zwiększyły preferencje dla produktów pakowanych.
- Ponad jedna trzecia sprzedawanych owoców i warzyw pierwszej klasy jest pakowana o ustalonej wadze, a całkowite wydatki na te produkty zbliżają się do połowy rynku.
- Udział zapakowanych owoców i warzyw o ustalonej wadze znacznie różni się między owocami a warzywami, a także w obrębie poszczególnych kategorii.
- Owoce mają niższy procent sprzedaży o ustalonej wadze w porównaniu z warzywami, z wyraźnymi różnicami między różnymi typami produktów.
- Niektóre produkty, takie jak melony i arbuzy, są trudne do sprzedaży o ustalonej wadze, podczas gdy inne, takie jak banany, są częściej sprzedawane o zmiennej wadze.
- Trend pokazuje, że konsumenci coraz częściej preferują zapakowane owoce i warzywa dla wygody, pomimo wyzwań w szczegółowej analizie rynku.
Italiafruit.net

Italiafruit News to włoski serwis informacyjny dedykowany profesjonalistom z branży owocowo-warzywnej. IFN dostarcza niezwykle wartościowych informacji dla całego łańcucha wartości przemysłu owocowo-warzywnego, od produkcji do dystrybucji i technologii, dostarczając nie tylko bieżące wiadomości, ale także ekskluzywne raporty i analizy dla lepszego zrozumienia branżowych trendów i zmian.
Zobacz więcej: Ogólne informacje z rynku owoców
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem