Holandia: Albert Heijn ogranicza marnowanie żywności w truskawkach
Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i precyzyjnych informacji na temat okresu przydatności do spożycia produktów, holenderska sieć supermarketów Albert Heijn chce pozwolić na znacznie mniejsze marnowanie żywności. Według firmy, 70 000 kg truskawek mniej zostanie wyrzuconych, co jest ważnym krokiem na drodze do zmarnowania około 50% mniej żywności do 2030 roku
.
Fruchthandel to międzynarodowa firma medialna z siedzibą w Düsseldorfie w Niemczech. Głównym zakresem działalności spółki jest świeże owoce i warzywa - od nasion i produkcji przez wszystkie etapy handlu aż po konsumentów. Korzenie Fruchthandel sięgają 1916 roku, kiedy powstał specjalistyczny magazyn "Früchtehandel", obecnie znany jako "Fruchthandel Magazin". Magazyn ustanowił się jako lider na rynku języka niemieckiego dzięki swojej eksperckiej wiedzy, aktualności i zaangażowaniu w temat owoców i warzyw. Oprócz tygodnikowego "Fruchthandel Magazin", spółka publikuje również specjalne krajowe i tematyczne edycje, roczny przewodnik branżowy i codzienny newsletter "Fruchthandel Newsmail".
Zobacz więcej: Truskawki