Kontaktujemy się w sprawie cen z kilkuset skupami w całej Polsce. Korzystaj z naszych informacji.

Kup teraz abonament!

Potrzebna promocja żywności ekologicznej

2010-04-21 00:00

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych Polska Ekologia, do którego należy blisko 30 podmiotów z całej Polski (m.in. Symbio, Biofuturo, Eko-Mega), pracuje nad projektem dużej, branżowej kampanii promocyjnej. Stowarzyszenie będzie się ubiegać ojej dofinansowanie z funduszy dostępnych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW), zasilanego głównie pieniędzmi z budżetu Unii Europejskiej.

Projekt przewiduje promocję żywności ekologicznej i stowarzyszenia, a jego budżet ma sięgnąć około 20 mln zł. Według przedstawicieli branży w budżecie PROW na dofinansowanie działań promocyjnych w obszarze żywności ekologicznej do wykorzystania jest około 80 mln zł. Zdaniem przedstawicieli branży duża kampania promująca żywność ekologiczną jest bardzo potrzebna, bo świadomość polskich konsumentów o tym jest wciąż słaba. Brakuje przede wszystkim edukacji, dzięki której konsumenci mogą się dowiedzieć, czym się różni certyfikowana żywność ekologiczna od żywności konwencjonalnej.

Rynek żywności ekologicznej w Polsce, choć wciąż mały w porównaniu z krajami zachodnimi, jest już wart około 600 mln zł rocznie i rośnie w dwucyfrowym tempie. W Szwajcarii udział żywności ekologicznej w rynku spożywczym sięga już 4,5 proc., a w Niemczech blisko 4 proc. Tymczasem w Polsce jej udział w ogólnej sprzedaży żywności stanowi zaledwie około 0,2 proc. Prezes sieci sklepów Organic Farma Zdrowia Sławomir Chłoń prognozuje, że ciągu 10 lat udział ten wzrośnie u nas do 2 proc., co powinno przynieść sprzedaż rzędu 6 mld zł rocznie.

Źródło: za Puls Biznesu

Zapraszamy do dyskusji na forum fresh-market.pl

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem