Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Premiera nowej marki jabłek

2011-04-11 00:00
W zeszły weekend, podczas Wiosennego Kiermaszu Ogrodniczego w bydgoskiej Hali Łuczniki miała miejsce premiera nowej marki jabłek „Kings & Apples”.

Marka powstała w ramach projektu „Polskie Jabłka Wysokiej Jakości”, który ma pomóc konsumentom w wyborze najlepszej jakości owoców. W tym celu opracowano specjalny znak, którym będą oznaczone jabłka z najlepszych polskich sadów wyróżniające się najwyższą jakością.

Wytypowano cztery odmiany jabłek, które będą sygnowane logo „Kings & Apples”, a są nimi: ‘Golden Delicious’, ‘Gala’, ‘Jonagold’ i ‘Šampion’. Jabłka różnią się między sobą kolorem, kształtem i aromatem, ale wszystkie cechuje potwierdzona jakość, niska kaloryczność i wysokie walory dietetyczne.

Jabłka oznaczone logo „Kings & Apples” muszą spełniać bardzo wysokie standardy. Komisja przyznająca prawo do używania znaku weryfikuje m.in. poprawność techniki uprawy, analizuje owoce pod względem jakości zewnętrznej oraz ich walorów smakowych i dietetycznych.

Sadownicy uczestniczący w programie to "liga mistrzów” - najlepsi polscy producenci owoców, którzy całe swoje serce i zdobytą wiedzą poświęcają produkcji owoców i ich przygotowaniu do sprzedaży. Osoby te w produkcji jabłek dużą uwagę przywiązują do nowoczesnych, ale i bezpiecznych dla środowiska oraz konsumentów metod produkcji. Ich produkty spełniają najwyższe unijne standardy takie jak GLOBALGAP czy IP - mówi prof. Eberhard Makosz, prezes Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych.

Producenci jabłek posługujący się znakiem jakości muszą przestrzegać zasad Integrowanej Produkcji Owoców. Promuje ona bezpieczne metody produkcji i ograniczenie stosowania środków ochrony roślin, które mają szkodliwy wpływ na zdrowie konsumentów. Ponadto producenci są zobowiązani do przestrzegania kodeksu Dobrej Praktyki Rolnictwa, czyli zasad z zakresu ochrony środowiska oraz porad, w jaki sposób ograniczać negatywne oddziaływanie rolnictwa na środowisko.

Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Nad promocją nowej marki będą czuwać dwie największe polskie organizacje branżowe: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych oraz Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Członkowie organizacji wchodzą również w skład komisji nadającej prawo do użytkowania loga.

Celem akcji, jest przeciwdziałanie niekorzystnym trendom, które zauważamy na rynku jabłek.  – mówi Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej, poseł na Sejm - Pierwszy z trendów pokazuje, że Polacy jedzą coraz mniej jabłek. Dzieje się tak pomimo, że ich realna cena w ciągu kilku ostatnich lat spadła. Przeciętny Polak, za przeciętne wynagrodzenie może kupić większą ilość jabłek niż jeszcze 10 lat temu. Tymczasem kupuje mniej. Drugi pokazuje, że mimo stałego podnoszenia jakości naszych jabłek opinia konsumentów jest odwrotna. Nasi rodacy dokonujący zakupów owoców przede wszystkim w sklepach wielkopowierzchniowych  narzekają na ich smak oraz wygląd.

Dystrybucja jabłek opatrzonych logiem „Kings & Apples” rozpocznie się 15 kwietnia br. w ramach kampanii obejmującej 100 punktów sprzedaży. Wkrótce marka ma objąć swoim zasięgiem całą Polskę w tym najlepszych producentów oraz zrzeszające ich organizacje.

Szczegółowe informacje na temat jabłek sygnowanych logiem „Kings & Apples” dostępne są na stronie www.kingsandapples.com.
 
Więcej informacji udziela:
Agata Bittner
abittner|publicrelations.pl| |abittner|publicrelations.pl
tel: +48 22 488 41 59
fax: +48 22 489 42
 
Michał Dunin
michal.dunin|arbomedia.pl| |michal.dunin|arbomedia.pl
tel. kom: +48 609 033 504
tel: +48 22 592 46 16
 
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem